فروش سهام عدالت تا تغییر اساسنامه امکان پذیر نیست/ مردم به بهانه ثبت نام بازماندگان پول دریافت می کنند.


ساعت: 13:01
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840858

اکبر حیدری گفت: متاسفانه برخی قهوه خانه ها از ناآگاهی مردم استفاده می کنند و به بهانه ثبت عدالت از آنها پول می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر حیدری سخنگوی شورای عالی دادگستری در گفت و گو با تیتریک گفت: در سال های گذشته در چندین گزارش اعلام و تاکید شده بود که ثبت نام بازماندگان سهام عدالت هنوز آغاز نشده است. “

حیدری افزود: دولت با وجود مصوبه قانونی مجلس هنوز سازوکار مشخصی در این زمینه اتخاذ نکرده است که متاسفانه برخی قهوه خانه ها از ناآگاهی مردم استفاده می کنند و به بهانه ثبت عدالت از آنها پول می گیرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ثبت نام افراد در قهوه خانه ها در سامانه سجام املاکی برای افراد فاقد سهام عدالت ندارد، گفت: موضوع پیش ثبت نام یا ثبت سهام عدالت در برخی مراکز غیرقانونی است.

حیدری تصریح کرد: سود سهام عدالت سالی یک بار واریز می شود اما با توجه به اینکه 2 میلیون سهامدار اعداد شبا را اعلام نکردند تا دو هفته گذشته مهلتی برای ویرایش اطلاعات در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در سال های گذشته هویت اقتصادی خانواده ها کامل نبود و به جای دهک های درآمدی ملاک عمل، گروه های شغلی در نظر گرفته می شد. برخی کمتر از 6 دهک درآمدی نداشتند، اما سهام منصفانه گرفتند.

حیدری افزود: با توجه به اینکه سهام عدالت به صورت اقساطی فروخته می شد و معامله قابل بازپرداخت نبود، اما قبل از آزادسازی این امکان در قالب تغییر دهک های درآمدی وجود داشت. این انحراف رخ داده و بازگشت آن محل بحث است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که آیین نامه آزادسازی عدالت اصلاح نشود و با قانون تجارت منطبق نشود قابل معامله و فروش نیست که مصوبه شورای عالی بورس نیز بر این موضوع متمرکز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید