فروش فوری ایران خودرو در سال جدید آغاز می شود

فروش فوری ایران خودرو در سال جدید آغاز می شود
امید کلیباف در گفت وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر، گفت: ساعت 24:29 اسفند سامانه ثبت نام طرح یکپارچه تحویل خودرو بسته می شود. اگرچه انتظار می رود تمامی متقاضیان تا این زمان ثبت نام خود را نهایی کنند، اما برای افرادی که در مهلت مقرر به نام سازمان حمایت حساب نمایندگی افتتاح کرده اند اما در موعد مقرر موفق به ثبت نام نشده اند و یا اسامی بانک ها به موقع ارسال نمی شود. سامانه را ارسال نکرده است، مجدداً در تاریخ 18 و 18 فروردین سامانه فعال می شود و ثبت نام برای آن افراد انجام می شود.

سخنگوی سمات افزود: با اضافه شدن این دور از روزهای ثبت نام، وزارت صنعت، معدن و تجارت از متقاضیان واجد شرایط درخواست می کند با خیال راحت نسبت به ثبت درخواست خودرو مورد نظر خود در روزهای مشخص شده اقدام کنند.

لازم به ذکر است مرحله دوم ثبت نام خودروهای وارداتی در قالب تحویل یکپارچه که از تاریخ 5 لغایت 28 اسفند ماه برنامه ریزی شده بود، پس از یک روز تمدید، آخرین مهلت ثبت نام ساعت پایانی سال 1401 خواهد بود. 24، 29 مارس).

به گفته سخنگوی وزارت حریم خصوصی، این مهلت به طور مستمر تمدید نخواهد شد، اما در روزهای هفتم و هشتم فروردین ماه، سایت برای ثبت نام های باقی مانده که دارای شرایط باشند بازگشایی می شود.

رئیس سازمان بورس گفت: متأسفانه پایین بودن قیمت کارخانه ای خودرو باعث افزایش دلالان در بازار آزاد شده است و اگر قیمت خودرو بر این اساس تعیین شود، اصراری برای فروش خودرو در بورس نداریم. اما ما از ادامه عرضه خودرو در بورس استقبال می کنیم.

مجید عشقی در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا گفت: در خصوص خودرو، موضع سازمان بورس این است که خودرو با کیفیت و قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد تا تولیدکننده متضرر نشود.

وی افزود: وقتی قیمت را چندین سال ثابت نگه می داریم به ضرر مصرف کننده است زیرا تولیدکنندگان کمیت و تیراژ را کاهش می دهند.

وی تاکید کرد: قیمت گذاری اجباری در بحث خودرو، ایجاد زیان انباشته برای خودروسازان، به نظام بانکی آسیب می زند. همچنین قطعه سازان، خودروسازان و سایر تولیدکنندگانی که با این صنعت همکاری می کنند از قیمت های اجباری رنج خواهند برد.

رئیس سازمان بورس گفت: بخش قابل توجهی از سهام خودروسازان در سهام عدالت است، به دنبال این هستیم که ذینفعان سهام عدالت و سایر سرمایه گذاران متضرر نشوند. متاسفانه قیمت پایین خودرو باعث افزایش دلالان شده است، در صورت مناسب بودن قیمت خودرو اصراری بر فروش خودرو در بورس کالا نداریم اما از ادامه عرضه خودرو در بورس استقبال می کنیم. تبادل.

وی ادامه داد: تاکنون خودرو در بورس کالا عرضه می شود، وزارت حراست با عرضه کلی خودرو در بورس کالا موافق است اما کارشناسی هایی وجود دارد که باید بررسی شود.

مجید عشقی گفت: قیمت خودرو در بازار ناشی از چند عامل مختلف است. قیمت یک کالا در بازار مانند دماسنج است که وضعیت را نشان می دهد. اگر این دماسنج را نشناسیم یا به طور موقت آن را خراب یا دستکاری کنیم، مشکل حل نمی شود.

وی ادامه داد: هرگاه به سمت قیمت گذاری اجباری پیش برویم، در کنار ایجاد مفاسد قابل توجه، تغییر سلیقه نیز ایجاد می شود; به عنوان مثال، خودروسازان به جای افزایش بهره وری و کیفیت، تنها به دنبال افزایش سود هستند.

رئیس سازمان بورس: امیدواریم با افزایش عرضه خودرو در بورس کالا شاهد حذف خودرو از دسته وسایل تولید باشیم. انحصار و رانت در بازار خودرو زمانی از بین می رود که عرضه خودرو در کشور افزایش یابد. اما از سوی دیگر نمی توان انتظار داشت که خودروسازان تولید خود را افزایش دهند و در عین حال ضرر کنند.

مجید عشقی گفت: تاکنون تنها 5 درصد تولید خودرو در بورس کالا درج شده است. ارزیابی ما این است که اگر روند فروش خودرو در بورس کالا ادامه پیدا کند و بیشتر تولید خودرو در کشور در بورس کالا عرضه شود، طی شش ماه تا یک سال آینده، صنعت خودرو نیز مانند خودرو روند صعودی خواهد داشت. تولید و تنوع و کیفیت خودروها.

دیدگاهتان را بنویسید