فروش گلدن گلوب / پیچیدگی و ابهام در وضعیت موسسه سینمایی


ساعت: 17:13
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838798

گلدن گلوب اعلام کرده است که قصد دارد این مجموعه را به فردی بفروشد تا بتواند از مشکلات کمبود تنوع بکاهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دی رپ، انجمن رسانه های خارجی هالیوود (HFPA) که میزبان گلدن گلوب است، روز جمعه اعلام کرد که یک قدم به کنار گذاشتن وضعیت غیرانتفاعی خود نزدیک شده است.

این آژانس گفت که در حال مذاکره برای فروش گلدن گلوب تاد بولی به صنایع آلدریج است. اگر این اتفاق بیفتد، گلدن گلوب تجارتی خواهد بود که بلوار اداره خواهد کرد.

جزئیات پیشنهاد الدردیج هنوز اعلام نشده است و انجمن می گوید حداقل یک موسسه دیگر برای خرید ابراز علاقه کرده است. این در مورد شریل بون آیزاکس، رئیس سابق اسکار، که به شرکتش Pacific Coast Entertainment شریک شد، صدق می کند.

یکی از دلایلی که پیشنهاد بولر نگران کننده است این است که او می تواند با پخش گلدن گلوب از طریق شبکه نوبیا از قرارداد سالانه 60 میلیون دلاری سود بیشتری به دست آورد. این رویداد سال گذشته به دلیل انتقاد شدید به دلیل عدم تنوع و نحوه انتخاب اعضا لغو شد. در حال حاضر سود حاصل از قرارداد حقوق توزیع به طور مساوی بین انجمن و شرکت بولی تقسیم می شود.

هلن هون، رئیس انجمن رسانه های خارجی هالیوود در بیانیه ای اعلام کرد که فروش بالقوه گلدن گلوب برای تغییرات مثبت و رفع کاستی های مختلف، مدیریت انجمن و رفتار آن است.

با این حال، برخی از وکلای متخصص در سازمان های غیرانتفاعی می گویند که این معامله باعث کاهش شفافیت انجمن می شود. مثلا الان به عنوان یک موسسه غیر انتفاعی باید صورت های مالی سالانه خود را منتشر کند که شامل تمام سود و پرداخت ها و همچنین امور خیریه می شود. اگر یک کسب و کار انتفاعی دیگر به این قوانین شفافیت ملزم نباشد.

موضوع اخلاقی چنین معامله ای نیز وجود دارد، زیرا یکی از عناصر اصلی پیشنهاد بولر این است که تعدادی از رای دهندگان گلدن گلوب نیز پول جایزه را تقسیم کنند. از سوی دیگر، می خواهد 200 رای دهنده جدید را که عضو کامل نیستند و مزایا دریافت نمی کنند، منصوب کند.

این اتفاق در حالی رخ داد که هفته گذشته یکی از اعضای انجمن از آن شکایت کرد. این عضو که حسام عاصی نام دارد، یکی از سخنگویان شبکه عربی بی‌بی‌سی و از سال 2010 عضو این انجمن است و از اینکه مورد آزار جنسی قرار گرفته شکایت کرده و او را “تروریست” خطاب کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید