فروش 97080 عنوان کتاب در نمایشگاه


ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: 91/02/23
کد خبر: 1838445

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه 97 هزار و 80 عنوان کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب به فروش رسیده است، گفت: بیش از 400 مرسوله پستی به 155 روستا رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی رمضانی، معاون رئیس جمهور و سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در دومین نشست خبری روز پنجشنبه (19 اردیبهشت ماه) با موضوع مشکلات دستگاه های کارتخوان در غرفه ها، گفت: کارتخوان ها خواننده را تغییر دادیم، از دیشب به فکر فرو رفتیم. در مورد اقدامات برای رفع مشکل ناشران در کشتی اصلی و در قسمت ناشران عمومی و دانشگاهی مشکلات شادی حل شده و در حال رفع مشکلات دیگر هستیم.

وی افزود: در بخش انتشارات کودک و نوجوان مشکلات متعددی وجود دارد که به ترتیب آن ها را حل کرده ایم، بنابراین ناشران که به حساب کتاب و خانه ادبی متصل هستند وجوه را به حساب انتشارات واریز می کنند. بعد از نمایشگاه.”

نایب رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید داریم و با هلال احمر نیز همکاری بسیار خوبی داشته ایم.

رمضانی در پاسخ به سوالی مبنی بر تداوم فروش کتاب از طریق نمایشگاه کتاب مجازی در طول سال و در قالب طرح های فصلی، افزود: با توجه به تداوم این تعداد و فروش کتاب در نمایشگاه مجازی، صنعت چاپ . او فقط به ناشران توجه داشت. البته ناشران در راس این حلقه قرار دارند. اما برای راحتی مخاطب و موضوع فروش کتاب، برای دسترسی بهتر به کتاب که هدیه وزارت ارشاد است، به طرح های فصلی مختلف نیز نگاه کردیم.

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: تعداد غرفه های خالی نسبت به دیروز بسیار کمتر است، اما طبق قوانین نمایشگاه، بسیاری از غرفه ها به دلیل پرداخت هزینه توسط ناشران دیگر یا افزایش فضای ناشران دیگر قابل استفاده نیستند. ایستاده است، اما از نظر کمیت، کیفیت و فروش باید به تولیدکنندگان اصلی توجه داشت تا غرفه های خالی را با سایر ناشران و متقاضیان جایگزین کنند.

وی افزود: موضوع رتبه بندی ناشران در دستور کار وزارت ارشاد قرار دارد و در بحث بررسی باید گفت که تولید آثار باید مورد توجه قرار گیرد که البته این موضوع در موضوع مساحت تاثیرگذار است. و فضای کابین.”

نایب رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در خصوص بخش بین المللی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: هر یک از ناشران خارجی در تاریخ اعلام شده از سوی نمایشگاه آثار خود را ارائه کردند و کتاب خود را دریافت کردند. اینکه آثار وارد گمرکات دیر شده است. زیرا مجموعه ارزیابی های ما علیرغم اینکه موعد تحویل به پایان رسیده است، آثار را دریافت و ارزیابی کردند و تا ظهر شنبه آثار ناشران پاکسازی می شود؛ هزینه های واردات آثار مطابق با قیمت پایه ارز و نرخ ارز بانک مرکزی بوده است.

رمضانی در خصوص تخفیفات ناشران در نمایشگاه کتاب افزود: تخفیفات ناشران را از 30 درصد به 15 درصد کاهش دادیم تا بتوانیم مشکلات مالی واردات کتاب را اندکی جبران کنیم.

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: طبیعتاً زمانی که این نمایشگاه بزرگ برگزار می شود، تلاش همگانی این است که در زمان شیوع ویروس کرونا به نمایشگاه کتاب آسیبی وارد نشود، بنابراین نمایشگاه کتاب را به صورت حضوری در دستور کار قرار دادیم. و به صورت آنلاین «با توجه به دسترسی برابر مخاطبان، امکان برگزاری نمایشگاه مجازی را به حضور فیزیکی ناشران در نظر گرفتیم.

وی افزود: نمایشگاه کتاب به تدریج پرشورتر می شود. امسال تمامی مجموعه ها در محوطه های سرپوشیده هستند و با توجه به گسترش فضای شبستان جمعیت به وضوح پراکنده نشده است، این نکته که همچنان ترس از حضور در فضای عمومی وجود دارد را نباید نادیده گرفت.

رمضانی در خصوص رعایت عفاف و حجاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: این فضای فرهنگی نیازمند فضای متفاوتی از عفاف و حجاب و رعایت موارد مورد نیاز مردم است. طبیعتا تصمیم در این زمینه بر عهده ستاد برگزاری نمایشگاه بوده است.»

نایب رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه اگر غرفه ای را به غیر از کتاب بفروشد تخلف است و تصمیم قطعی برای ممنوعیت حضورش در سال های آینده دارد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور ناشران دیجیتال افزود: با توجه به استقرار ناشران دیجیتال به دلیل استقبال ناشران عمومی و قرار گرفتن آژانس دوستی سرای اهل قلم ناشران بین المللی در طبقه دوم شبستان. ما ناشران دیجیتال را رد کردیم.”

وی در خصوص فضای آزاد غرفه افغانستان در بخش بین المللی نمایشگاه کتاب گفت: آثار ناشران افغانستانی هنوز به دستشان نرسیده و زمانی که وارد شدند، پس از ارزیابی روی غرفه قرار می گیرند.

رمضانی در پایان گفت: نمایشگاه کتاب در روزهای پنجشنبه و جمعه برای رفاه حال عموم یک ساعت تمدید شد و ساعت اختتامیه آن ساعت 21 است. از مردم می خواهیم برای بازدید از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همیشه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.» استفاده کنید زیرا ظرفیت پارکینگ محدود است.

وی افزود: سفرای یمن و کره جنوبی امروز (پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت) از بخش بین المللی بازدید کردند. غرفه این انتشارات با حضور مهمانان خارجی نشریات کودک و نوجوان برگزار شد.

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: تاکنون ۱۹۶ هزار و ۷۹۶ عنوان کتاب در بخش مجازی این نمایشگاه عرضه شده است که این تعداد در حال تکمیل است. همچنین 33 هزار و 740 سفارش ثبت شد که تاکنون 97 هزار و 80 عنوان کتاب فروخته شده و 35 هزار و 249 بسته نیز به پست تحویل داده شده است.

رمضانی افزود: میزان فروش تا ساعت 15 امروز (پنجشنبه 21 اردیبهشت) بالغ بر 84 هزار میلیارد ریال است؛ شهرهایی مانند مشهد، قم و تهران بیشترین سفارش را داشتند، در حالی که اصفهان و خراسان رضوی و همچنین تهران بیشترین سفارش را داشتند. ناشران تهرانی تاکنون بیشترین درخواست را داشته اند.

نایب رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: تاکنون بیش از 400 مرسوله پستی به 155 روستا رسیده که بیشتر آنها به مازندران و همدان اختصاص دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید