فرونشست، اشچهارد و نظرآباد را تهدید می کند / 70 درصد آب شرب و صنعتی از مخازن زیرزمینی تامین می شود


ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915248

فضی بیان کرد: فرونشست با بیابان شدن مناطق در حال توسعه است و علاوه بر کمبود بارندگی در البرز و تغییرات اقلیمی، برداشت بی رویه منابع آبی نیز بر آن تاثیر می گذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد فضی مدیرکل منابع طبیعی البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: متاسفانه در مناطقی مانند اشچهارد و نظرآباد با پدیده فرونشست مواجه هستیم.

فضی افزود: فرونشست با بیابان شدن مناطق در حال توسعه است، علاوه بر کمبود بارندگی در البرز و تغییرات اقلیمی، برداشت بی رویه منابع آبی نیز موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: فرونشست خطری جدی برای تاسیسات، زیرساخت ها و راه هاست و راهکار اصلی پیشگیری از آن فرهنگ سازی بهینه سازی آب است.

فرازی تصریح کرد: 70 درصد منابع آبی که در البرز برای شرب و صنعت استفاده می شود از آب های زیرزمینی است و 30 درصد آن به سدهای کرج و طالقان بازمی گردد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت مخازن آب در البرز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، گفت: تقویت سفره های زیرزمینی باید با اجرای طرح های آبخوان و آبخیزداری انجام شود.

فرضی ادامه داد: بستن چاه های غیرمجاز از آنجایی که ورود و خروج سیلاب به البرز مشخص است و تولید بیش از حد مجاز است، یکی از راه حل های منطقی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید