فروپاشی کامل شهر ماریوپل و مجتمع فولاد آزوف استال در اوکراین


ساعت: 01:20
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840213

وزیر دفاع روسیه به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین از کنترل کامل روسیه بر شهر ماریوپل و مجتمع فولاد آزوف اطلاع داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیه تودی، وزیر دفاع روسیه تایید کرد که نیروهای مسلح روسیه کنترل کامل مجتمع فولاد آزوف در ماریوپول را به دست گرفته اند، جایی که نیروها و شبه نظامیان اوکراینی موسوم به گردان آزوف در آن مستقر هستند.

وی در یک کنفرانس خبری روزانه گفت: تأسیسات فولاد آزوف، جایی که نیروهای اوکراینی و شبه نظامیان گردان آزوف در آن پنهان شده بودند، تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه بود.

وی افزود: از 26 اردیبهشت ماه سال جاری تا روز جمعه گردان 2439 آزوف و ارتش اوکراین سلاح های خود را تسلیم کردند و آخرین مجموعه متشکل از 531 رزمنده مسلح روز جمعه تسلیم شدند.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست اهالی ماریوپل مبنی بر مجازات جنایت های متعدد فرمانده به اصطلاح نازی آزوف، وی با خودروی زرهی مخصوص مجموعه مجتمع فولاد آزوف را ترک کرد.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اطلاع داد که عملیات آزادسازی کامل مجتمع فولاد آزوف-استال و شهر ماریوپل از چنگ سربازان و جنگنده های اوکراینی به پایان رسیده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته بیش از 17 هزار نفر از مناطق خطرناک اوکراین و جمهوری های دونتسک و لوهانسک تخلیه شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید