فریاد بلند اصولگرایان از ناکارآمدی دولت

فریاد بلند اصولگرایان از ناکارآمدی دولت

اعتراض اصولگرایان به ناکارآمدی دولت روز به روز بلندتر می شود. اکنون برخلاف سال اول دولت سیدابراهیم رئیسی خبری از حمایت بی امان اصولگرایان از دولت وی نیست. نه تنها ادبیات حمایتی اصولگرایان حذف شده است، بلکه در فضای سیاسی و رسانه ای کشور هر روز شاهد آن هستیم که اصولگرایان بیشتری به صف منتقدان دولت می پیوندند و از سوی دیگر با ادبیات تندتری علیه نظام صحبت می کنند. دولت. حسن بیادی، دبیرکل جمعیت مهاجران جوان اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که راه های برون رفت از این وضعیت چیست و چگونه می توان آن را اجرایی کرد، گفت: مهمترین مشکلات کنونی است. در کشور دو موضوع حکمرانی وجود دارد و مشکلات اقتصادی به عوامل مختلفی از جمله تحریم های ناعادلانه، ضعف حاکمیت گروهی و اقتصادی، عدم ثبات در تصمیم گیری های سیاسی و اقتصادی و نفوذ و تحت الشعاع قرار گرفتن بیش از حد تصمیمات سیاسی مربوط می شود. در مورد تصمیمات اقتصادی

بیادی فعال سیاسی اصولگرا نیز در سخنانی رسماً به ضعف دولت و کابینه اشاره کرد و گفت: مشکلاتی که به دلیل بی تدبیری و استخدام افراد نابالغ در وزارتخانه ها به یک معضل مهم اجتماعی و سیاسی تبدیل شده است. همه می دانند که مشکلی که به دلیل ضعف اداری و فساد در این شرایط به وجود آمده ناشی از بی تدبیری است و مشکل تولید و کم کاری هم به آن اضافه شده است و این واقعیت بر هیچکس پوشیده نیست. همه به وضوح می دانند که قیمت های نامعقول و نامعقول، تصمیمات اشتباه وزارتخانه های اقتصاد و دارایی، وزارت نیرو و امثال اینها مشکلات زیادی را در کشور به وجود آورده است و به نظر می رسد برایشان مهم نیست که چه بر سر مردم می آید. . سایر وزارتخانه ها وضعیت بهتری ندارند و در حوزه های مختلف درگیر مشکلات زیادی هستند.

وی تصریح کرد: با این تفکر اشتباه و تفرقه افکنانه می خواستند دولت اجرایی کشور را یکپارچه کنند و مردم را در دنیا و آخرت شاد کنند. نکته جالب اینجاست که آنها هم مثل کبک سرشان را در برف فرو کرده اند و نمی خواهند مسئولیت این مشکلات عدیده و مشکل ساز را به عهده بگیرند و از این بابت هیچ انتقادی دریافت نمی کنند و مردم نیز کاملا از تصمیمات خود بی اطلاع هستند و هیچ گونه انتقادی ندارند. سازمان پاسخگوی مردم است و بیشتر ارتباط بوروکرات ها با مردم بی ارتباط است و اگر هم باشد به صورت شعاری است.

مشکلات مختلف کشور از جمله جهش قیمت ارز واکنش های بسیاری را در کشور به همراه داشته است. بسیاری معتقدند این نتیجه ضعف دولت است. در عین حال مقامات دولتی نمی خواهند مسئولیت این امر را بر عهده بگیرند. این امر باعث شد که حتی نیروهای مستقر نیز فریاد اعتراض بلند کنند. دیروز امیرحسین ثابتی مجری شبکه پایدارچی نوشت: دعوت از آقای صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی یا یکی از معاونان ایشان برای حضور در برنامه جهان آرا و پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص افزایش ارز. نرخ محقق نشده است.”

دیدگاهتان را بنویسید