فریب با طعم شب یلدا; ترفند جدید مجرمان سایبری / مراقب حراج های آنلاین باشید


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917828

با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا، مجرمان مجازی با درج آگهی به بهانه کمک به افراد نیازمند و یا تخفیف در فروش اینترنتی، کاربران فضای مجازی را فریب می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، مجرمان سایبری به بهانه های مختلف و با سوء استفاده از شعائر دینی، مذهبی و مناسکی در فضای مجازی تلاش می کنند به اهداف مجرمانه خود دست یابند. یکی از این آیین ها «شب یلدا» است.

در چنین روزهایی مجرمان با ترفندهای مختلف از جمله تخفیف ویژه شب یلدا و خرید آسان اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند که این کلاهبرداران با درج آگهی های فریبنده ای مانند فروش ویژه و جشنواره های تخفیف در شبکه های اجتماعی از این موقعیت سوء استفاده می کنند.

بدین ترتیب مجرمان سایبری پس از جلب اعتماد مردم و ارسال رضایت های جعلی، کاربران را به خرید کالا و واریز وجه تشویق می کنند و پس از واریز وجه، کالا ارسال نمی شود و یا کالای خریداری شده مطابق با انتخاب مشتری نیست و کیفیت لازم را ندارد.

هشدار پلیس فتا به شهروندان

حسن کیها رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون نسبت به شیوه جدید کلاهبرداران تحت عنوان فروش ویژه و جشنواره های تخفیف در شب یلدا هشدار داد و اظهار داشت: در روزهای اخیر با توجه به رویکرد پیش آمده در این زمینه. در شب یلدا مجرمان سایبری به بهانه کمک به افراد نیازمند اقدام به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی می کنند.

وی افزود: بسیاری از شهروندان با استفاده از فضای مجازی اقدام به تهیه اقلام ضروری و خرید مناسب این شب می کنند، در این میان بسیاری از مجرمان سایبری با درج آگهی های جعلی و تخفیف های قابل توجه سعی در اغفال و فریب مردم دارند. تاکید می شود شهروندان فریب تبلیغات اغواکننده منتشر شده در فضای مجازی با وعده حراج های بی نظیر، تخفیف ویژه شب یلدسکا، قیمت های باورنکردنی و … را نخورند.

وی با اشاره به اینکه در اکثر این کلاهبرداری ها پس از خرید و پرداخت، کالا برای مشتریان ارسال نمی شود و کلاهبردار دیگر مسئولیتی ندارد، گفت: برای خرید اینترنتی فقط از فروشگاه های اینترنتی رسمی با نماد اعتماد الکترونیک خرید کنید.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه مجرمان اینترنتی با تبلیغات متقلبانه و انتشار تصاویر زندگی نیازمندان و با ادعای توزیع درآمدهای حاصله بین خانواده های نیازمند سعی در تحریک احساسات کاربران فضای مجازی و فریب آنها دارند، خاطرنشان کرد: در این راستا شهروندان باید مراقب باشند. هوشیار

به گفته رئیس پلیس فتا، پلیس آگاهی استان؛ در این روش، کلاهبرداران اینترنتی از کاربران سایبری می‌خواهند که با انتشار آگهی‌های متقلبانه و قرار دادن شماره حساب و شماره کارت در آن، به این شماره حساب‌ها و کارت‌ها پول واریز کنند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید