فریده شجاعی آخرین کنداکتور را زد; ارزش پرسپولیس با ملک چقدر بیشتر از استقلال با ده ها ورزشگاه است؟

فریده شجاعی آخرین کنداکتور را زد;  ارزش پرسپولیس با ملک چقدر بیشتر از استقلال با ده ها ورزشگاه است؟

فریده شجاعی، همسر زنده یاد منصور پورحیدری، به برآورد اخیر کارشناسان حقوقی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به ترتیب 3210 میلیارد و 2780 میلیارد تن اشاره کرد.

آیا در جریان قیمت گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای انتقال به بورس هستید؟

نه اما از شنیدن قیمت استقلال 430 میلیارد تن از پرسپولیس خیلی تعجب کردم!

تو چی میگفتی

من در سن 10-12 سالگی به این باشگاه پیوستم. در واقع شوهر پسر عمویم معاون باشگاه تاج در زمان مرحوم خسروانی بود. از آن زمان تقریباً همه چیز را می دانستم. زندگی ما آنقدر به باشگاه استقلال پیوند خورده که حتی مجبور شدیم هزار متر زمین به عنوان هدیه عروسی از تیمسار خسروانی بگیریم اما منصور قبول نکرد.

فکر می کنی پرسپولیس بیشتر مالکیت داشت یا استقلال؟

قطعا استقلال! پرسپولیس که هیچی نداشت! فقط یک سالن بولینگ داشتند که الان مجموعه شهید چمران است. اما استقلال یک باشگاه تنیس داشت، همان باشگاهی که حجاب فعلی داشت که زمین والیبال بود. در آنجا با حسن روشن و عادلانی آشنا شدیم. زمین دیهیم، زمین افسری و بسیاری زمینه های دیگر. ساختمان مرتفعی که مجموعه ورزشی روبروی بیمارستان طرفه در حوالی میدان بهارستان بود نیز برای تاج بود که دفتر خسروانی در آن قرار دارد و اکنون به ساختمان تربیت بدنی استان تهران تبدیل شده است.

با این اطلاعات شنیدن چنین ارزیابی چه احساسی دارید؟

خب طبیعیه تو این باشگاه عرق ریختن. من نه تنها همسر یک مرد مستقل بودم. من و منصور هر دو در نوجوانی بزرگ شدیم. فکر می کنم حتی منصور هم زمانی که عضو هیئت مدیره بود نیم درصد از باشگاه را در اختیار داشت اما نمی دانیم چه اتفاقی برای او افتاده است.

فکر می کنید مرحوم پورحیدری اگر امروز زنده بود چه واکنشی نسبت به این قیمت گذاری نشان می داد؟

منصور که جانش را هم برای استقلال داد قطعا سینه می زد و صدایش را در می آورد. وی از کسانی که قیمت گذاری می کنند پرسید و پرسید بر چه اساسی قیمت گذاری می کنند؟ خب منصور نیست که این روزها این قیمت ها را برای باشگاه استقلال تعیین می کنند. در حالی که قیمت واقعی باشگاه استقلال با املاکی که در تهران و شهرستان ها دارد بسیار بسیار بیشتر از این است.

دیدگاهتان را بنویسید