فشار بر نمایندگان کارگری برای پذیرش افزایش ۲۷ درصدی دستمزد کارگران

فشار بر نمایندگان کارگری برای پذیرش افزایش ۲۷ درصدی دستمزد کارگران

فتح الله بیات (رئیس اتحادیه کارگران پیمانی و بنگاهی) شب گذشته در ضیافت افطاری در خانه کارگر گفت: امسال دولت به عنوان کارفرمای اصلی در شورای عالی کار با افزایش دستمزد کارگران مخالفت کرد. گروهی از کارفرمایان که در سایه این کارفرمای بزرگ پنهان شده بودند، کرد سکوت کردند و در کنار دولت ایستادند و از همکاری با نمایندگان کارگری در شورای عالی کار خودداری کردند.

وی ادامه داد: سال گذشته دستمزد کارگران 57 درصد افزایش یافت و این اقدام را در بوق و کرنا کردند، اما قبل از پایان فرودین، تورم و قیمت ها آنقدر بالا رفت که به تدریج قدرت خرید کارگران کاهش یافت و شیرینی افزایش 57 درصدی در دستمزد در رفته در چند ماه اول.

بیات گفت: امسال تنها 27 درصد افزایش دستمزدها را داشتند که نسبت به تورم و افزایش قیمت از ابتدا تاکنون بسیار ناچیز است. نرخ تورم رسمی اعلام شده از سوی بانک مرکزی بالای 46 درصد و تورم غیررسمی بیش از اینها و بالای 56 درصد است که هیچ کدام با افزایش دستمزد در سال 1402 تناسبی ندارد.

رئیس اتحادیه کارگران پیمانی و بنگاهی گفت: قدرت خرید کارگران بسیار کاهش یافته و با این مصوبه وضعیت بدتر می شود در صورتی که دولت باید از کارگران حمایت می کرد تا کارگران زندگی مناسبی داشته باشند.

این فعال کارگری گفت: ما به عنوان نمایندگان کارگران و مستمری بگیران به این مصوبه اعتراض داریم و از طرق قانونی به دنبال لغو این مصوبه هستیم.

بیات گفت: نمایندگان کارگری در شورای عالی کار تحت فشار قرار گرفتند که افزایش ۲۷ درصدی دستمزد را بپذیرند و حتی در صورت امضا نکردن این مصوبه با اکثریت آرا تصویب می شد.

وی بیان کرد: اگر در طول سال افزایشی در کارمندان وجود داشته باشد اما در کارگران افزایش نیابد به اعتراض ادامه می دهیم و سکوت نمی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید