فشار خون از اوایل کودکی تا پیری در کمین است / نمک و چربی. 2 خط قرمز این بیماری


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839706

علیرضا دهگان نیری گفت: کلیه ها و بیماری های هورمونی مانند غده تیروئید فرد را در معرض فشار خون بالا قرار می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا دهگان نیری، متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه فشار خون یکی از مهم ترین و عمده ترین عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی است، گفت: متاسفانه شیوع این بیماری افزایش خواهد یافت.

دهقان نیری افزود: فشار خون در درصد کمی از موارد فاکتورهای قابل درمان دارد اما در بیش از 90 درصد بیماران این بیماری علت خاصی ندارد و به مشکلات ژنتیکی و اکتسابی برمی گردد. البته پیشگیری و درمان می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند.»

وی خاطرنشان کرد: فشار خون بیش از حد بر روی دیواره رگ ها می تواند باعث بیماری مغز، چشم، قلب، کلیه و سایر اندام ها شود. این بیماری خواهد شد.

دهقان نیری گفت: بیماری های کلیوی و هورمونی مانند غده تیروئید فرد را در معرض فشار خون بالا قرار می دهد. البته استرس های محیطی، کم تحرکی، اضافه وزن و سیگار نیز موثر است. متاسفانه این بیماری از اوایل کودکی تا سنین بالا بروز می کند.

وی سن معمول فشار خون را میانسالی می داند و می گوید: بیمارانی که زمینه ژنتیکی دارند در سنین 30 تا 50 سالگی و افرادی که قبل از 30 سالگی یا بعد از 50 سالگی به فشار خون مبتلا می شوند دچار این عارضه می شوند. سن، در خطر ابتلا به بیماری ثانویه هستند.

دهقان نیری افزود: فشار خون بدون دلیل مشخص در میانسالی شایع است و افراد با کنترل عوامل محیطی می توانند شروع سن را به تعویق بیندازند و اگر فردی دیابت و چربی خون دارد باید آن را مدیریت کند زیرا در معرض عوامل خطر متعددی قرار دارد. “

وی گفت: کنترل نمک و چربی در درمان فشار خون موثر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید