فشار مجلس برای استخدام معلمان

فشار مجلس برای استخدام معلمان

عضو هیأت مدیره کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی با تاکید بر حل مشکل استخدام یک هزار و 350 معلم از سازمان امور اداری و کار و وزارت آموزش و پرورش خواست در اسرع وقت مقدمات استخدام آنان را فراهم کنند.

سیدمحمد مولوی در خصوص تعیین تکلیف یک هزار و 350 نفر از معلمان دارای مجوز که وضعیت استخدامی آنها بلاتکلیف مانده و اعتراضاتی نیز وجود دارد، تصریح کرد: معلمان دارای مجوز، کسانی هستند که در آزمون 2 سال پیش قبول نشده اند و تعداد آنها 1350 نفر است و دارای مجوز هستند. آنها از سال 2009 به مدت دو سال کار می کنند.

وی افزود: این تعداد نیرو نیز هستند که دارای سابقه کار و صلاحیت های مرتبط با آموزش و پرورش هستند و در این کار تجربه دارند و در حال حاضر نیاز به این معلمان در چرخه آموزشی وجود دارد زیرا با خروج این افراد از چرخه آموزشی در ولسوالی ها که از این معلمان استفاده می کنند با مشکل مواجه هستند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی گفت: این یک هزار و 350 نفر که تعداد زیادی هم نیست، وزارت آموزش و پرورش آمادگی ادامه کار و آموزش برای اشتغال این افراد را دارد و آموزش و پرورش نیز آمادگی دارد. کمیسیون تحقیقات و فناوری های مجلس به همین منوال ادامه دارد. متأسفانه چندین بار اعتراض کردند و جلسه گذاشتند اما اراده آموزش و پرورش این است که این مشکل را به خوبی حل کند و کمیته آموزش هم همینطور است.

مولوی در ادامه تاکید کرد: انتظار می رود سازمان امور اداری و کارگری همکاری لازم را داشته باشد تا انشاالله بتوانیم سازوکاری برای استخدام این 1350 نفر فراهم کنیم و این معلمان به چرخه آموزشی برگردند و مشکلی برایشان پیش نیاید.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه تعدادی از این هزار و 350 نفر خواهرانی هستند که چندین سال از عمر و جوانی خود را در امری مهم سپری کرده اند، انتظاراتی از سازمان امور اداری و کار وجود دارد. در امر آموزش و پرورش و تربیت فرزندان این سرزمین، زمینه اشتغال این معلمان را فراهم کنید زیرا نشستن در گوشه خیابان برای آنها خوب نیست.

مولوی همچنین تاکید کرد: این واقعیتی است که آموزش و پرورش به این نیروها نیاز دارد و حتی باید دوچندان از سازمان امور اداری و کارگری برای رفع این مشکلات و نواقص پیگیری کند.

نماینده آبادان در شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد که مشکلات این معلمان خواهر هر چه زودتر مرتفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید