فضای مجازی وجود ندارد؛ منشأ جنایت اهواز «تیغ نی» بود!

فضای مجازی وجود ندارد؛  منشأ جنایت اهواز یک

روز جدید : جنایت هولناک اهواز که منجر به ترور مونا حیدری شد، واکنش های متفاوتی را در میان جامعه، نخبگان و حتی مسئولان برانگیخته است، واکنش هایی که البته گاهی باعث تعجب و گاهی تأسف می شود که چرا برخی افراد به هر طریق ممکن این کار را انجام می دهند. مجرم یا دیگران سعی می کنند او را با مسائل نامربوطی که عملاً هیچ ارتباطی بین آنها وجود ندارد، مرتبط کنند.

بهتر است جامعه شناسان و روانشناسان درباره علت وقوع چنین جرائمی اظهار نظر کنند، زیرا این موضوع عمدتاً در حوزه تخصصی آنهاست، اما یک نکته از همه این واکنش ها این بود که برخی تلاش کردند این جرم را به فضای مجازی مرتبط کنند. اما از این فرصت برای پیشبرد طرح به اصطلاح حفاظتی نهایت استفاده را ببرید!

این شاید عجیب ترین بحثی بود که در فضای مجازی خشم مردم را برانگیخت که چرا عده ای مدام سعی می کنند این فضا را به هر بهانه ای محدود کنند، فضایی که حتی رهبر معظم انقلاب هم بر خلاف این آقایان همیشه نیاز به آن دارند. آنها بر استفاده صحیح از آن تاکید کردند، اما برخی ترجیح می دهند این فضا را به طور کامل محدود کنند.

اگر با منطق این آقایان بخواهیم جنایت اهواز و جنایات مشابه آن را تفسیر کنیم، منشأ همه اینها چیزی جز ابزارهای تیز و سودآور مثل چاقو و چوب نیست، پس چرا آقایان به جای مجازی سعی در محافظت از ابزارهای برنده ندارند. وای فای؟ آن را اجرا کنید و استفاده از این ابزار را به طور کامل ممنوع کنید؟! فضای مجازی دقیقاً همان چاقو است، چاقویی که می توان از آن استفاده بهینه کرد و با آن جنایت کرد، اما هیچکس نمی گوید که استفاده از چاقو به کلی ممنوع شود!

از این مسئولان عالی رتبه زین خواهشمندیم اگر حداقل در مواردی که افکار عمومی نسبت به آن ها به دنبال توجیهی برای اجرای این طرح بوده اند، به مسائل دیگر نپردازند، زیرا این گونه سخنان باعث ناراحتی و خشم افکار عمومی می شود. نظر.

دیدگاهتان را بنویسید