فضای مذاکرات در وین جدی و مثبت است

ساعت: 21:29
تاریخ انتشار: 1400/10/18
کد خبر: 1798967

مذاکره کننده ارشد روسیه در آخرین ارزیابی خود فضای مذاکره که بر رفع تحریم ها متمرکز است را جدی و مثبت توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف شنبه شب در توئیتی این مطلب را منتشر کرد. وی با بیان اینکه مذاکرات رو به جلو است، گفت: مذاکرات سریع نیست، بلکه تدریجی است.

این دیپلمات روس گفت که سایر کشورهای مذاکره کننده نیز ارزیابی مشابهی از روند مذاکرات دارند.

او دو شب پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران در خارج از هتل کوبورگ گفت که مسکو تخمین می‌زند که توافق نهایی تا فوریه حاصل شود. وی افزود که نه تنها روسیه، بلکه سایر کشورها نیز اذعان دارند که مذاکرات در حال پیشرفت است.

هشتمین دور مذاکرات در وین از دوشنبه گذشته (26 دسامبر) آغاز شد و اکنون به مرحله حساسی رسیده است. جمهوری اسلامی ایران گفته است در صورت توافق در وین، کشور ناقض توافق سال 94 ابتدا باید تحریم ها را لغو کند و پس از بازرسی، اقدامات هسته ای ایران بر اساس توافق برجام انجام می شود.

ایران تاکید می‌کند که هر چه طرف مقابل آمادگی جدی‌تر برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی‌تر برای پذیرش سازوکارهای ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای لغو تحریم‌ها، به‌ویژه در دو موضوع راستی‌آزمایی و ضمانت، کوتاه‌تر باشد. توافق

حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه اخیراً در مصاحبه ای گفته بود که جمهوری اسلامی ایران ضمانت هایی می خواهد که “شامل عدم اعمال تحریم های جدید و عدم بازگشت تحریم های موجود پس از رفع آنها باشد.” وی خاطرنشان کرد: اگر غرب نیت جدی داشته باشد، می توان به توافق خوبی دست یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید