فعالیت بیش از 1700 زندانی در شهرهای صنعتی آذربایجان غربی


ساعت: 09:58
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855842

مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی اعلام کرد؛

مدیرکل زندان های استان آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر بیش از 1700 زندانی در شهرستان ها و کارگاه های مختلف استان مشغول به کار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی محمدی در گفت و گو با اروم نیوز گفت: با توجه به بیان صریح قرآن کریم که می فرماید آن که یک انسان را نجات داد، کل جامعه بشری را نجات داد، این نشان می دهد که اگر مشکل را با زندانی یا انسان در جامعه کار بزرگ و کارهای خوبی که می توانیم انجام دهیم.

مدیرکل زندان های آذربایجان غربی افزود: یکی از اولویت های مهم قوه قضائیه ایجاد اشتغال برای زندانیان است که حتی در سند تحول قضایی نیز به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: مجازات های جایگزین حبس علاوه بر مجرمان خاص نیز از اولویت های مهم اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی است و خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این موارد انجام شده است.

محمدی گفت: سال گذشته 700 نفر از بند بسته زندان ارومیه در کارگاه های مختلف ارومیه مشغول به کار بودند و این نشان از عزم دستگاه قضایی و اداره کل زندان ها برای ایجاد اشتغال در این حوزه بود.

وی خاطرنشان کرد: از کارآفرینان و خیران در حوزه کارآفرینی زندان ها انتظار داریم دست ما را بگیرند تا بتوانیم بار متهمان، خانواده های آنان و حتی جامعه را بلند کنیم.

مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی گفت؛ طبق قانون مجلس، کارآفرینان شاغل در حوزه زندانیان صنعتی از پرداخت مالیات معاف هستند و سرپناه و بیمه در این حوزه لغو شده است.

مدیرکل زندان های آذربایجان غربی ادامه داد: به ازای هر زندانی 50 تا 100 میلیون تن تجهیزات در اختیار کارآفرینان قرار می گیرد که به نوبه خود می تواند خبر بسیار خوبی برای کارآفرینان باشد.

وی با اشاره به تعداد زندانیان شاغل در کارگاه های مختلف در استان آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه در سال گذشته با تعداد زندانیان اعزامی به کارگاه ها و شهرهای صنعتی در رتبه دوم کشور بودیم که نشان می دهد این خیلی مهم.

محمدی گفت: در حال حاضر شاهد فعالیت بیش از یک هزار و 760 زندانی در کارگاه های مختلف استان هستیم که آذربایجان غربی را به یکی از استان های پیشرو در زمینه کارآفرینی زندان ها تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: شهرستان های بوکان و سلماس در سال گذشته و امسال پیشتاز کارآفرینی زندانیان بوده اند و امیدواریم این امر ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید