فعالیت رشته های فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام پس از تصویب اعلام، اعلام و اجرا خواهد شد.

ساعت: 21:29
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797313

معاون توسعه ورزش بانوان گفت: با توجه به عدم صدور مجوز قطعی و قطعی مقرر شد فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام فعالیت بانوان را موقتاً متوقف کند تا رشته ها و زمینه های مصوب قانونی که سلامت بانوان کشورمان را تهدید می کند را اعلام کند. به صورت غیرقانونی و زیرزمینی باید از سوی مراجع ذیصلاح اقدام قانونی صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مریم کاظم پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص فعالیت بانوان در حوزه های وابسته به فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: : دو هدف: تربیت مربیان متخصص بدنسازی در رشته های ورزشی که در حال حاضر در جامعه ورزش بانوان کشور فعال هستند و استفاده از امکانات عمومی و سالن های ورزشی ایمن بانوان برای ارتقای سلامت در دستور کار وزارت ورزش بانوان و جوانان مستعد هستند و ادامه خواهند داشت.

معاون توسعه ورزش بانوان ادامه داد: در مدت سه ماهی که به عنوان معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان حضور داشتم گزارش هایی مبنی بر فعالیت برخی رشته های غیرقانونی و زیرزمینی و رفتارهای پرخطر، مصرف و تزریق گزارش شده است. از مکمل ها متوجه شدم که این یک تهدید جدی برای سلامت زنان است و این منجر به مجوز فعالیت در مناطقی که زنان در آن فعالیت می کنند توسط فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به منظور حفظ محرمانه بودن زنان شده است.

دکتر کاظمی پور گفت: در گذشته درخواست هایی برای فعالیت این رشته ها وجود داشته اما متاسفانه مراحل کامل و نهایی صدور مجوز کتبی و قطعی به شورای ورزش انجام نشده است، بنابراین مقرر شد بدنسازی و پرورش اندام و فدراسیون بدنسازی طی روزهای آتی تشریح کامل چارچوب فعالیت در سطح ملی، پوشش مصوب، رعایت مسائل فرهنگی و اجتماعی و همچنین چارچوب حضور بین المللی را به منظور آغاز تصویب و فرآیند اطلاع رسانی

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به عدم وجود مجوز کتبی و صریح برای فعالیت، مقرر شد فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام پس از بررسی های تخصصی فعالیت بانوان را برای اعتبار بخشی به رشته ها به طور موقت متوقف کند. تصویب قانون و اقدام قانونی مراجع ذی صلاح در زمینه هایی که سلامت زنان را در کشور به طور غیرقانونی و زیرزمینی به خطر می اندازد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید