فعالیت غیرقانونی انجمن حمایت از مصرف کنندگان یزد/ از طرف مصرف کننده سکوت مسئولان!


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813027

بازرس انجمن حمایت از مصرف کنندگان یزد از انحصار این انجمن در سازمان صمت استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا اربابی بازرس انجمن حقوق مصرف کنندگان استان یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا گفت: این انجمن به جای انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان یزد به انجمن صامت یزد تبدیل شده است. انجمن حقوق مصرف کنندگان، کارکنان سازمان صمت استان یزد هستند که باعث شده اعضای این انجمن تحت تاثیر کارکنان سازمان صمت یزد قرار بگیرند.

وی گفت: اعضای انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان یزد که از کارکنان صمت هستند، به نظر نمی رسد تمایلی به مخالفت با تصمیمات رئیس صمت داشته باشند. وی از عضویت در این انجمن انصراف داد و یکی از دو عضو علی البدل پس از حضور در چند جلسه اول در جلسات این انجمن شرکت نکرد و طبق قانون به دلیل عدم شرکت در بیش از چهار جلسه باید عزل و انتخاب شود. باید فورا برگزار شود اما حدود دو سال است که این اتفاق نیفتاده است.

یک بازرس انجمن حقوق مصرف کنندگان در استان یزد با اشاره به اینکه بنده به عنوان بازرس این انجمن طی نامه هایی این مشکل را از طریق حراست به دستگاه نظارت صمت گزارش کرده بودم اما کارکنان هیچ اقدامی نکرده بودند.

اربابی با بیان اینکه در چنین شرایطی و به دلیل برکناری و استعفای چند تن از اعضا، ماهیت کلی فعالیت انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان طی دو سال گذشته با مشکلات حقوقی مواجه شده است، بیان کرد: شاید کارکنان صمت به دلیل اینکه سه عضو کارمندان آنها (صمت) هستند. سازمان) و وضعیت فعلی برای آنها مناسب است. آنها تمایلی به برگزاری مجدد انتخابات ندارند، زیرا اکنون با ترکیب فعلی اعضا، موضوعات مورد نظر آنها در اسرع وقت به تصویب این انجمن می رسد.

وی ادامه داد: به جای استفاده از عنوان انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، بهتر است انجمن حمایت از کارکنان ضمنی یزد نامیده شود، زیرا در واقع به گفته اعضای انجمن، همین مسائل از سوی سازمان در نظر گرفته می شود، این سکوت است.

اربابی گفت: متأسفانه در حال حاضر یکی از اعضای انجمن حمایت از مصرف کنندگان دلش برای مردم نمی سوزد. او چند قطعنامه حقوق مصرف کننده دارد؟ و وقتی چنین روندی پیش می آید این انجمن مهم و تاثیرگذار ابزاری در دست مردان می شود که بازار، مرغ، گوشت، قالیشویی، تخم مرغ و … کاملا قابل پیش بینی است. بی نظم خواهد شد.

اربابی بازرس انجمن حمایت از مصرف کنندگان در پایان گفت: امیدوارم ناظران حوزه فقط یک سوال را بررسی کنند و آن اینکه چرا انتخابات انجمن حمایت از مصرف کنندگان که قرار بود حدود دو سال پیش طبق قانون برگزار شود، برگزار شد. برگزار نمی شود و مسئول این نقص کیست؟هدف از جلوگیری از این انتخابات چیست؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید