فعالیت مراکز مجاز استخراج رمز ارز در زمان پیک مصرف برق ممنوع است / اخذ مجوز خاموشی و استخراج در سایت های صنعتی فعالیت قانونی معدنچیان


ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877001

مدیر سرویس نظارت و کنترل ابزارهای اندازه گیری برق شمال کرمان:

محمدحسین اثنی عشری گفت: سازوکار معدن در قانون دیده می شود و فردی که قصد استخراج دارد به شرط برداشت به صمت مراجعه می کند و مجوز فعالیت و راه اندازی مزرعه در شهرهای صنعتی می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسین اثنی عشری، مدیر توزیع و اندازه گیری برق شمال کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در خصوص دستگاه های رمزگذاری ارز و میزان برق مصرفی آنها گفت: برق تحمیلی وجود معدنچیان و برداشت آنها غیرمجاز و بعضاً خانگی است. مصرف برق

وی افزود: تعداد مراکزی که در سال 99 به صورت غیرقانونی کد ارز استخراج کرده اند 37 مرکز و تعداد ماینرهای کشف شده توسط این مراکز یک هزار و 311 دستگاه است که معادل 5 میلیون کیلووات ساعت انرژی مصرف شده است.

دوازده ادامه: در سال 1400، 119 مرکز استخراج غیرمجاز ارز با 1299 حفار غیرمجاز و بیش از 5 میلیون کیلووات ساعت قطعی برق افتتاح شد.

مدیرکل نظارت و کنترل برق شمال کرمان به کشفیات جدید در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در سه ماهه بهار 100 کد ارز غیرمجاز کشف شد که تاکنون 9 هزار کیلووات ساعت قطعی برق داشته است.

وی افزود: در 28 ماه گذشته در مجموع 160 مرکز استخراج رمز ارز افتتاح شده که از این تعداد 2643 واحد رمز ارز غیرمجاز از این واحدها ضبط و 10 میلیون کیلووات ساعت انرژی غیرمجاز مصرف شده است.

محمدحسین اثنی عشری تاکید کرد: از 28 ماه گذشته تاکنون 10 میلیارد و 500 میلیون تن میزان خسارت مراکز غیرمجاز به کد ارزی اقتصاد استان بوده است.

وی ادامه داد: دستگاه های معدنچیان توسط پلیس توقیف شد، اما محاسبه قبوض برق در صورت داشتن آبونمان مجاز برق، خسارت وارده به قبوض ارسالی به متخلف را اعمال می کنیم و به دادگاه ارائه می شود. “

اخذ مجوز سکوت و معدن در نواحی صنعتی راه قانونی کار معدنچیان است

مدیر نظارت و کنترل برق شمال کرمان به قانونی بودن برخی از مراکز ارزهای دیجیتال در استان اشاره کرد و گفت: مکانیزم استخراج در قانون دیده می شود و افرادی که قصد استخراج آن را دارند به سازمان صمت مراجعه و مجوز دریافت خواهند کرد. عملیات کند و در معرض استخراج در مناطق صنعتی برای ایجاد مزرعه.

اثنی عشری گفت: مزارع استخراجی که به صورت قانونی از برق صنعتی استفاده می کنند هزینه برق خود را به قیمت رمز ارز پرداخت می کنند و شرکت توزیع برق نیز با همین گزینه برق برای این واحدها که 1600 تن در هر کیلووات ساعت هزینه دارد. باید محاسبه شود.

استخراج رمزارز از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور غیرقانونی است

وی ادامه داد که حتی مراکز مجاز رمزگشایی ارز در فصول پرباران برق یعنی. از 6 ژوئن تا 6 سپتامبر، مجاز به استخراج نیستند. برق مصرفی این مراکز مانند پیک مصرف شبانه دو برابر نرخ اولیه محاسبه می شود و در ساعات کم مصرف یک چهارم قیمت اصلی برای آن ها محاسبه می شود ایجاد مشوق و کاهش هزینه ها.

مدیر نظارت و کنترل برق شمال کرمان به چالش های ارزهای رمزنگاری شده در منازل اشاره کرد و گفت: متاسفانه افرادی هستند که برای کاهش هزینه ها و افزایش سود از این دستگاه ها در منزل استفاده می کنند. شبکه برق خانگی

محمدحسین اثنی عشری همچنین با اشاره به قوانین جدید اخذ مجوز در مراکز مجاز ارز دیجیتال گفت: تاکنون مراحل قانونی مزارع و مراکز ارز دیجیتال اخذ مجوز و خرید برق بوده است اما اخذ مجوز منوط به ساخت نیروگاه است. این مراکز «فرم پروانه بهره برداری صادر نمی شود.

12 مرکز مجاز استخراج کد ارزی در کرمان وجود دارد

وی ادامه داد: تاکنون 12 مرکز استخراج کد ارزی پروانه بهره برداری دریافت کرده و 8 مرکز فعال هستند که عمدتاً در شهرک صنعتی شماره 1 جاده جوپاری، شماره 2 در جاده باگین و منطقه ویژه و شهرک صنعتی رفسنج به صورت مجاز است. مراکز معدنی. «آنها خودشان را وقف کردند.


مدیر خدمات نظارت و کنترل تجهیزات اندازه گیری توزیع برق شمال کرمان گفت: باری معادل 33 ​​هزار و 148 ریال که تقریباً دو برابر نرمال است و شرایط بحرانی است که شرکت توزیع اجازه فعالیت در این مراکز را نمی دهد. همه و متوسط ​​مبلغ محاسبه شده از این سه حالت 16000 ریال به ازای هر کیلووات ساعت است.

محمدحسین اثنی عشری تاکید کرد: مراکز استخراج کد ارزی ریالی تولید در زمان بحران یا پیک به صرفه نیست، زیرا آسیب می بینند، بنابراین خود تولیدکننده علاقه ای به این نوع فعالیت ندارد و در عمل اضافه بار تولید را متوقف می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیز مشوق هایی را برای کشف حفارهای غیرمجاز در منازل در نظر گرفته است، به طوری که اگر سیگنال شهروندی منجر به کشف شود تا سقف یک میلیون تن که یک و نیم درصد انرژی مصرفی است. مجرم دارد. این گزارش به عنوان جایزه به خبرنگار پرداخت می شود تا شهروندان با مراجعه مخفیانه به سایت tavanir.org.ir شرکت توزیع برق را به شرکت توزیع برق اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید