فعالیت 117 مدرسه یک تا پنج دانش آموز در خراسان شمالی


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842630

ابوالقاسم اکبری با بیان اینکه هشت مدرسه یک دانش آموز و یک معلم در خراسان شمالی وجود دارد، گفت: همچنین 109 مدرسه زیر پنج دانش آموز در استان فعال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ظهر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در حضور وزیر آموزش و پرورش گفت: در دو سال گذشته معلمان به عنوان مدافعان آموزش و پرورش فعالیت می کنند. “

وی بزرگترین اقدام امسال را بازگشایی مدارس عنوان کرد و افزود: کمبود مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا لطمه زیادی به آموزش و پرورش وارد کرده است اما با تدبیر معلمان جهادی، تحکیم یادگیری و سایر برنامه ها. ساخته شده اند.کاهش خسارت

اکبری ادامه داد: خراسان شمالی استانی فقیر از نظر مالی است اما از نظر نیروی کار و سایر امکانات بالاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: هم اکنون 250 مدرسه عشایری با 6 هزار و 500 دانش آموز عشایری و 180 مدرسه سیار عشایری در استان خراسان شمالی به آموزش دانش آموزان می پردازند.

وی با بیان اینکه پراکندگی روستاهای استان خراسان شمالی زیاد است، گفت: هشت مدرسه در استان داریم که یک دانش آموز و یک معلم و 109 مدرسه زیر پنج دانش آموز در استان فعال هستند. در این استان 168 مدرسه صومعه با 410 کلاس درس وجود دارد که نیاز به حمایت ویژه دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه سه اردوی دانش آموزی در شیروان، بویینور و اسفراین بلاتکلیف مانده است، گفت: امیدواریم بتوانیم فضا را مطابق سند برای تحول بنیادین آماده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مبنای سند تحول بنیادین در استان شکل گرفته و کار برای عملکرد آن در حال انجام است و پایگاه عدالت آموزشی در حال شکل گیری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید