فعالیت 127 صندوق قرض الحسنه و 56 تعاونی برای ایجاد اشتغال در استان کرمان/ در حال استقرار 7500 پنل خورشیدی در استان هستیم.


ساعت: 08:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889490

جواد جلالی گفت: سال گذشته 127 صندوق قرض الحسنه و 56 تعاونی اشتغالزایی داشتیم و امسال این موضوع از اولویت هایی است که در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان با جدیت دنبال می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد جلالی در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص اقدامات انجام شده در اردوگاه اقتصاد مقاومتی در سال جاری با بیان اینکه اولویت های قرارگاه را در سه محور در نظر گرفته ایم، گفت: قسمت اول مشکلات و مسائلی است که در این قرارگاه شناسایی شده است، شناسایی کانون. صنایع تبدیلی در سطح شهر استان ها و سایر مناطق یکی از آنهاست.

مسئول سازمان سازندگی بسیج استان کرمان ادامه داد: اولویت دیگر جمع آوری وجوه خرد و بی خانمان در شهرک ها است. یعنی به ابزارهای اشتغال توسط شهرک ها، پایگاه ها و کارگاه های کارگری توجه کنیم.

وی با اشاره به وقوع سیل در چند سال اخیر و آسیب رساندن به زیرساخت های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری و موارد دیگر، گفت: موضوع دیگری که مد نظر ماست توجه به مقوله بازاریابی و حمل و نقل آن هم در بخش کشاورزی است. در جنوب استان در فصل برداشت این موضوع یکی از دغدغه های جدی ماست.

جلالی بیان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در قرارگاه اقتصاد مقاومتی، رسیدگی به موضوع امنیت غذایی است. زیرا متاسفانه در سال های اخیر در برخی مناطق شاهد کاهش خوراک دام بوده ایم که یکی از دغدغه های کمپ نیز می باشد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان افزود: استفاده از کشت جایگزین برای تولید محصولات استراتژیک در سطح استان و توجه به موضوع دامپروری در استان از دیگر مواردی بود که در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه استفاده از پسماندهای کشاورزی برای تولید خوراک دام از دیگر موضوعات مطرح شده در قرارگاه اقتصاد مقاومتی بود، تصریح کرد: در بخش راهبردی قرارگاه اقتصاد مقاومتی، پیگیری و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه و کار – دستور ایجاد تعاونی ها داده شد.

جلالی افزود: سال گذشته 127 صندوق قرض الحسنه و 56 تعاونی برای ایجاد اشتغال داشتیم و امسال نیز این موضوع یکی از اولویت هایی است که در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان با جدیت دنبال می شود.

مسئول سازمان سازندگی بسیج استان کرمان تصریح کرد: موضوع دیگر در محور اولویت ها و راهکارها توجه به بازاریابی و فروش محصولات، استفاده از ظرفیت صندوق های کرز الحسنه و تعاونی ها برای ایجاد اشتغال، در این است. با توجه به راه اندازی نمایشگاه های محصول در ما در سطح شهر، ایالت و ایالت کمک کرده ایم.

وی گفت: اولویت دیگر ما در حوزه شناسایی محصولات استراتژیک، مشاوره با کشاورزان است که در این زمینه از ظرفیت مهندسان کشاورزی استفاده و استفاده کردیم تا بتوانیم بهره وری را افزایش دهیم و همچنین از طریق تولید محصولات استراتژیک و کشت جایگزین. «بیایید شاهد خودپسندی در سطح استان باشیم.

جلالی با اشاره به اینکه سازمان بسیج سازندگی استان در کارگروه اشتغال، ستاد اقتصاد مقاومتی و توسعه استانی با محوریت استانداری حضور فعال دارد، تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت های ما در ستاد اقتصاد مقاومتی برگزاری جلسات متعدد است. با نهادها و اداراتی که ممکن است با آنها تعامل داشته باشیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان توجه به لایه پوششی قنوات و حوضچه های ذخیره آب کشاورزی را از دغدغه های این قرارگاه عنوان کرد و اظهار داشت: در قسمت سوم از موضوعات مطرح شده در قرارگاه اقتصاد مقاومتی، ما سعی کردیم روش ها، ماموریت ها و اهداف را پیدا کنیم.آنچه را که تعیین شده است به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

وی گفت: امسال 7 هزار و 500 پنل خورشیدی در استان مستقر می کنیم که با همکاری بهزیستی و کمیته بهزیستی، دهیاری فرمانداری در حال انجام است.

جلالی خاطرنشان کرد: توانمندسازی خانواده هایی که به هر دلیلی با مشکل و چالش در حوزه اقتصادی به ویژه در مناطق ضعیف و محروم مواجه هستند در دستور کار قرارگاه اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید