فعالیت 170 صندوق خرد زنان روستایی در کرمانشاه


ساعت: 18:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921158

مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد؛

کوروش محرابی از فعالیت 170 صندوق خرد زنان روستایی در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کوروش محرابی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد گفت: تاکنون 170 صندوق خرد زنان روستایی برای حمایت از اشتغال و بازار یابی محصولات روستایی در استان ایجاد و در حال فعالیت هستند.

مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: این صندوق ها که دارای 5 هزار و 881 عضو هستند، حدود 2 میلیارد و 406 میلیون تومان سرمایه دارند.

وی با بیان اینکه اعضای هر صندوق با توجه به شرایط و موقعیت منطقه ای دوره های آموزشی کارآفرینی و دوره های مهارتی از جمله حسابداری و تسهیلگری را گذرانده اند، خاطرنشان کرد: وجوه دریافتی از این صندوق ها از طریق کارآفرینی امید 7 میلیارد و 940 میلیون تومان است. صندوق با سود 4 درصد پرداخت می شود.

به گفته محرابی، اعضای صندوق در بخش های کشاورزی، صنایع غذایی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات شاغل هستند که برخی از اعضا به صورت انفرادی و برخی دیگر به صورت گروهی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه این صندوق ها با هدف دسترسی پایدار به منابع غذایی، حمایت از اشتغال و بازار محصولات روستایی در استان تشکیل شده است، تصریح کرد: شهرستان های کرمانشاه، اسلام آباد غرب، صحنه و دالاهو بیشترین اعضای خُرد بانوان را دارند. منابع مالی.

این مسئول هدف از تشکیل این صندوق را توانمندسازی زنان روستایی و ایجاد وحدت و اتحاد برای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی، افزایش سطح درآمد زنان روستایی، افزایش دسترسی گروه ها و خانواده های کم درآمد به تسهیلات مالی عنوان کرد. و واگذاری مدیریت امور صندوق به جامعه محلی نقش بیگانگان را بیان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید