فعالیت 6 شهر استان به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد


ساعت: 12:34
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880781

با دستور استاندار خراسان شمالی و بر اساس تصمیم کارگروه اورژانس آلودگی هوای استان، فعالیت در تمام نقاط شهرستان های بجنورد، گرمه، جاجرم فاروج، شیروان، مانه و سملگان در شیفت عصر امروز تعطیل شد. 13 تیر و فردا 14 تیر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، جواد نظری مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: با توجه به بالا بودن شاخص آلودگی هوا، کلیه فعالیت های بخش خصوصی و دولتی، مراکز فرهنگی ورزشی، اصناف و بازارچه ها، بانک ها فعال هستند. شیفت امروز و فردا در شهرهای بجنورد، گرمه، جاجرم فاروج، شیروان، مانه و سملگان تعطیل است.



صبح امروز شاخص آلودگی هوای بجنورد 500 اعلام شد و با افزایش شاخص آلودگی هوا در استان از نیمه شب گذشته تا صبح امروز جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا برگزار شد.

در این جلسه داده های هواشناسی و آلودگی هوا بررسی شد و با توجه به اینکه این شاخص برای چند ساعت به حداکثر خود رسید، مقرر شد شهرهای استان امروز و فردا تعطیل باشند.

بر اساس طبقه بندی شاخص کیفیت هوا (AQI) از صفر تا 50 هوای پاک، از 51 تا 100 هوای سالم یا متوسط، از 101 تا 150 هوای ناسالم برای گروه های حساس، از 151 تا 200 هوای ناسالم برای همه گروه ها، از 201 تا 300 هوا بسیار ناسالم است و شرایط کیفی هوا بین 301 تا 500 خطرناک است.

در حال حاضر شاخص اندازه گیری کیفیت هوا عدد 500 را نشان می دهد که حداکثر عددی است که می تواند در شرایط خطرناک وجود داشته باشد.

به گزارش عصر اترک، بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست خراسان شمالی در فصل بهار امسال 22 روز صاف در این استان رخ داد.

عوامل محلی و برون استانی در آلودگی هوای استان موثر است و از عوامل غیر محلی می توان به ورود توده های گرد و غبار از خارج از کشور اشاره کرد.

از عوامل محلی کاهش کیفیت هوا در این استان می توان به زمین های بایر کشاورزی، خشکسالی و کاهش بارندگی و بهره برداری از دستگاه های سنگ شکن در حاشیه شهرها اشاره کرد.

انتهای پیام/گ

دیدگاهتان را بنویسید