فعال سازی کامل تامین مالی زنجیره ای در 7 بانک عامل تا 2 ماه آینده

ساعت: 16:39
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796947

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هفت بانک عامل تا دو ماه آینده فرآیند تامین مالی زنجیره ای را به طور کامل فعال می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین در گفت و گوی تلویزیونی درباره تفاهم نامه تامین مالی زنجیره ای گفت: واحدهای تولیدی باید به سامانه کل معاملات ملحق شوند و فاکتورهای خود را ثبت کنند، زیرا پرداخت وجوه تامین مالی زنجیره ای بر اساس استعلام الکترونیکی و حساب های سامانه جامع این امر تجاری و هفت گانه خواهد بود. بانک های عامل تا 2 ماه آینده فرآیند تامین مالی زنجیره ای را به طور کامل فعال خواهند کرد.

وی افزود: هفت بانک صادرات، ملت، تجارت، مسکن، پارسیان، ملی و صنعت و معدن این تفاهم نامه را امضا کرده اند و بانک های دیگر نیز تا پایان سال به این طرح ملحق می شوند تا بتوانیم کل تولید را پوشش دهیم. واحدها.”

وزیر صمت با اشاره به برخی از مزایای این تفاهم نامه گفت: دسترسی آسان به منابع، مدیریت نقدینگی و کاهش انحراف از منابع از دستاوردهای این تفاهم نامه خواهد بود و امیدواریم در سال آینده بتوانیم بسیاری از مشکلات حوزه سرمایه در گردش را برطرف کنیم. با اجرای این تفاهم نامه «ما نداریم.

وی تفاهم نامه زنجیره ای را نمونه ای از کار مشترک و هماهنگ خواند و گفت: از چند ماه پیش هم افزایی خوبی بین وزارت صمت، وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و بانک های موجود در این حوزه وجود داشت. “

فاطمی امین با اشاره به اجرای طرح پایلوت بانک صنعت و معدن طی دو هفته گذشته، افزود: زیرساخت های لازم برای این موضوع فراهم شده و ابلاغیه ها و دستورالعمل های تامین مالی لازم و همچنین فاکتورهای مجموع ارسال شده است. سیستم معاملاتی به تعبیری این 7 بانک تا 2 ماه آینده تامین مالی زنجیره ای را به طور کامل فعال خواهند کرد.

وی آن را امری بسیار بزرگ خواند و گفت: استعلام الکترونیکی از کل سامانه معاملاتی مبنای پرداخت بانکی خواهد بود؛ تامین مالی زنجیره ای در وهله اول بر این اساس کار خواهد کرد و امیدواریم باعث افتخار همه باشد. ما و ما از این به عنوان یک کار بودجه استثنایی یاد خواهیم کرد.

وزیر صمت همچنین از واحدهای تولیدی خواست به عضویت سامانه کل معاملات درآیند و ادامه داد: واحدها باید حساب کاربری خود را در این سامانه فعال کرده و فاکتور خود را ثبت کنند چرا که پرداخت تجهیزات بر اساس قبوض سامانه انجام می شود.

فاطمی امین ادامه داد: تامین مالی زنجیره ای باعث کاهش نرخ سود بانکی نمی شود، بلکه هزینه های معوقات، مرابع و ضمانت ها را به شدت کاهش می دهد و عوامل زنجیره ای تا حدودی کار بانک را انجام می دهند.

وی در مقایسه این طرح با طرح پله ای گفت: طرح پله ای پیچیده بود و طرح عرضه و خرید و فروش در بورس را روی کاغذ منتشر کرد اما طرح جدید زیرساخت یک سیستم معاملاتی کامل را دارد. شکل بسیار ساده‌تر و جذاب‌تری دارد.

گفتنی است، مراسم امضای تفاهم نامه تامین مالی زنجیره ای بین وزارت صمت و 7 بانک عامل صبح امروز با حضور علی آقامحمدی; رئیس گروه اقتصادی معاونت اجرایی، وزرای صمت و اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها میزبان بانک مرکزی بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید