فعال سیاسی اصلاح طلب: در دولت ریاست جمهوری; هم اقتصاد گره خورده و هم مذاکرات/ بیشتر از دولت روحانی منتظر پایان مذاکرات است

فعال سیاسی اصلاح طلب: در دولت ریاست جمهوری;  هم اقتصاد گره خورده و هم مذاکرات/ بیشتر از دولت روحانی منتظر پایان مذاکرات است

روز جدید این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: امروز دولت سیزدهم بیش از گذشته درگیر مذاکرات هسته ای است و بیش از گذشته این مذاکرات را گسترش می دهد و انرژی بیشتری برای آن می گذارد.

سید ابراهیم رئیسی با شعار عدم گره زدن اقتصاد و معیشت مردم به مذاکرات برجام در انتخابات پیروز شد و در 11 ماه گذشته این شعار را با جدیت دنبال کرده است، اما امروز این سوال مطرح است که دولت وی تا چه اندازه نتوانسته است به برجام عمل کند. شعار رئیس جمهور

علی صوفی درباره اینکه در دولت سیزدهم اقتصاد به مذاکرات گره نخورده است، گفت: این دولت قطعاً نتوانست شعار یاد شده را محقق کند، زیرا الان هم مذاکرات و هم شرایط داخلی گره خورده است. اگر آقای رئیسی از شعار خود آگاهی کامل داشت و برای آن برنامه داشت، تحریم ها را خنثی می کرد و تاثیر آن را بر اقتصاد کشور به حداقل می رساند. در این صورت وضعیت اقتصادی کشور بهتر خواهد شد.

در دولت رئیس جمهور هم اقتصاد و هم مذاکرات به بن بست خورد

وی افزود: آقای رئیسی منتقد دولت روحانی بود و معتقد بود که «دولت آقای روحانی اقتصاد و معیشت مردم را به مذاکرات هسته ای 1+5 گره زد که اشتباه بود زیرا به آشفتگی داخلی و کاهش شاخص های اقتصادی منجر شد. اما ما اقتصاد را به مذاکره گره نمی زنیم. اما اکنون می بینیم که در هر دو ناحیه یک گره ایجاد شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: امروز دولت سیزدهم بیش از گذشته درگیر مذاکرات هسته ای است و بیش از گذشته این مذاکرات را گسترش می دهد و برای آن انرژی می گذارد، از سوی دیگر مردم بیشتر از دولت هستند. آقای روحانی منتظر نتیجه مذاکرات است در بسیاری از جاها مسئولان دولت سیزدهم تلویحا و حتی صریحا گفته اند که «ما تا اینجای مذاکرات پیش رفتیم و توانستیم این مقدار پول را به کشور برگردانیم. وضعیت تحریم ها اینگونه خواهد بود و فروش نفت نیز همینطور خواهد بود.

وی افزود: دولت آقای رایضی به مردم قول داده بود که وضعیت آنها بهتر شود اما عملاً این اتفاق نیفتاده است زیرا اوضاع داخلی بدتر از قبل شده است و بیشتر از دولت قبل منتظر نتیجه مذاکرات هستند.

دیدگاهتان را بنویسید