فغانی بیرون، سوت پایان را کی می زند؟

بسیاری از داوران قطر را ترک کردند و بقیه مسابقات را از دست دادند. تنها 8 مسابقه به جام جهانی باقی مانده و این داور زن فرانسوی در قطر حضور دارد. بنابراین فقط دیدیه دشان، بازیکنان و هواداران آنها در میان فرانسوی ها نیستند که می توانند کمی بیشتر از جام جهانی خود در قطر لذت ببرند.

علاوه بر استفانی فراپارته که قضاوت دیدار آلمان و کاستاریکا را بر عهده داشت، کلمنت تورپین فرانسوی نیز در کمپ داوران دوحه حضور داشت. این دو داور و همچنین دو دستیار تورپین، نیکلاس دانوس و سیریل گرینگور، چهار فرانسوی حاضر در این اردو هستند.

فغانی بیرون، سوت پایان را کی می زند؟

بر اساس فهرست منتشر شده توسط فیفا، ۱۶ داور مرکزی شامل کریس باته، ما نینگ، علیرضا فغانی، یوشیمی یاماشیتا، باکاری گاساما، سالیما موکانسانگا، مگت ندای، جانی سیکازو، ماریو اسکوبار، هکتور مارتینز، کوین اورتگا، آندرس ماتونه، متیو هستند. کانگر، دانیل سیبرت، ایستوان کواچ و اسلاوکو و همچنین 30 کمک داور و 5 داور ویدئویی از سوی فیفا برای ادامه جام جهانی محروم شدند.

اکنون تنها 8 مسابقه باقی مانده است که 4 بازی در مرحله یک چهارم نهایی، 2 بازی در مرحله نیمه نهایی و بازی های مقدماتی و نهایی و 20 داور شامل عبدالرحمن الجاسم، محمد محمد، مصطفی قربال، ویکتور گومز، سزار راموس، ایوان بارتون، اسماعیل آلف، فرناندو راپلینی، فاکوندو تلو، رافائل کلاوس، ویلتون سامپایو، مایکل الیور، آنتونی تیلور، ماتو لاهوز، کلمنت تورپین، دانیله اورساتو، دنی مکلی، سیمون مارسینیاک، استفانی فراپارته و خسوس والنزوئلا همگی شانس دارند. قرار گرفتن در نظر نهایی Chance’s Lahoz، Orsato و Maclay بیشتر از بقیه است. به خصوص که فغانی هم قطر را ترک کرد.

فغانی بیرون، سوت پایان را کی می زند؟

در حالی که فراپارته اولین زنی بود که در جریان بازی کاستاریکا مقابل آلمان قضاوت یک بازی جام جهانی را بر عهده گرفت، دو داور زن میانی دیگر به نام های سالیما موکانسانگا و یوشیمی یاماشیتا بدون قضاوت یک مسابقه قطر را ترک کردند و فراپارته تنها داور زن باقی مانده بود. و شاید باعث تعجب داوران این مسابقات شود.

باکاری گاساما، داور جنجالی بازی پلی آف الجزایر و کامرون که نامش در جنجال ساموئل اتوئو و پخش کننده تلویزیونی الجزایری نقش داشت نیز مانند متیو کانگر نیوزیلندی از لیست داوران حذف شد. که اولین داور جام جهانی شد، بعد از سوت پایان بازی گل نخورد و کرد و باعث شکست فرانسه مقابل تونس شد.
در حال حاضر تیم داوری دو دیدار مرحله یک چهارم نهایی مشخص است. مایکل اولیور از انگلیس قضاوت دیدار کرواسی و برزیل را بر عهده خواهد داشت و آنتونیو ماتو لاهوز از اسپانیا قضاوت بازی تعیین کننده بین آرژانتین و هلند را بر عهده خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید