فقدان دانش، اصل مأموریت را معیوب می کند


ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902699

فرمانده کل ارتش فقدان علم را تضعیف اصل رسالت دانست و خاطرنشان کرد: هیچ کس فکر نکند عده ای بدون حساب و کتاب، بدون برنامه و طراحی، بدون تعیین تکلیف و تکلیف دقیق، این کار را انجام می دهند. برو و در جنگ پیروز شو همه چیز حساب شده است و هر سه عامل برای موفقیت لازم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در همایش بررسی نقش علم و فناوری در دفاع مقدس که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب: «برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، باید گذشته را به درستی درک کرد و او از تجربه آموخته است. در صورت غفلت از این راهبرد، دروغ جایگزین حقیقت می شود و آینده در معرض تهدیدات ناشناخته قرار می گیرد و دشمنان انقلاب با انگیزه های قوی به دنبال تحریف و دروغگویی در مورد گذشته و حتی حال خواهند بود و از پول و همه ابزار استفاده خواهند کرد. برای انجام این کار.

فرمانده نیروی زمینی ارتش راهزنان فکری، ایمانی و معرفتی را زیاد اعلام کرد و افزود: شما نمی توانید حقیقت را از زبان دشمن و پیاده نظام او بشنوید.

وی با اشاره به علت برگزاری همایش های علمی و فناوری گفت: هنر جنگ تلفیقی از علم، خلاقیت و حماسه است. منظور از علم، دانش، فناوری و اطلاعات و به معنای خلاقیت، ابتکار، نوآوری، هوش و میانبر است.

سرلشکر موسوی ادامه داد: «حماسه» به دلاوری، ایثار، ایثار، ریسک پذیری و ایثار رزمندگان اشاره دارد که ترکیب این سه عنصر، هنر رزم و فقدان هر یک از آنها را به وجود می آورد. میزان موفقیت را کاهش می دهد.

فرمانده کل ارتش فقدان علم را تضعیف اصل رسالت دانست و خاطرنشان کرد: هیچ کس فکر نکند عده ای بدون حساب و کتاب، بدون برنامه و طراحی، بدون تعیین تکلیف و تکلیف دقیق، این کار را انجام می دهند. برو و در جنگ پیروز شو همه چیز حساب شده است و هر سه عامل برای موفقیت لازم است.

وی با بیان اینکه ناکامی های جنگ باید به دقت بررسی شود تا ببینیم کدام عامل نادیده گرفته شده یا سهم چه کسانی به خوبی دیده نشده است، تصریح کرد: نقش علم و فناوری در دفاع مقدس به دلیل گستردگی و وجود آن در همه موارد مغفول مانده است. جنبه ها و زمینه های جنگ و هر جا که جنگ را شروع کنیم خود را وابسته و محدود به علم و فناوری می بینیم.

سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه علم و دانش به معنای آگاهی، شناخت و درک آنچه در اینجا جنگ نامیده می شود، بیان کرد: وقتی علم و دانش به کار گرفته شود و بر زمین گذاشته شود، مفهوم فناوری است و فناوری نتیجه آن است. بستگی به محصول دارد، اینکه آن محصول فناوری یک طرح عملیاتی باشد یا بخشی پیچیده از رادار یک هواپیما، کشتی جنگی یا سلاح، یا خود هواپیما یا کشتی.

فرمانده کل ارتش پرسید که کدام یک از اینها در دفاع مقدس نیستند یا اگر نیستند چه کار کنیم؟ وی گفت: احضار، ساماندهی، تجهیز، آموزش، اعزام، سازماندهی، تقسیم وظایف، مدیریت عملکرد خوب، هیچ کدام بدون علم و فناوری امکان پذیر نیست.

وی گفت: افسری که می خواهد به پایین ترین درجه افسری برسد باید همه علوم مختلف از ریاضی گرفته تا بالستیک، فیزیک و لیزر را به خوبی یاد بگیرد، همه این علوم برای برنامه ریزی و در میدان جنگ است. در بسیاری از درجات، افسر بی دانش فایده ای ندارد، وقتی خلاقیت، حماسه و ابتکار در کنار هم قرار گیرد، به موفقیت می رسیم.

سرلشکر موسوی بر لزوم برگزاری دوره های علمی، تخصصی و فنی برای افسران تاکید کرد و گفت: آیا افسر می تواند بدون گذراندن و گذراندن پودمان های ریاضی و فیزیک و سایر رشته ها موفق شود؟ آیا یک افسر می خواهد کارخانه ای را اداره کند؟ آیا او می خواهد وزیر شود؟ آیا او می خواهد مدیر کل شود؟ آیا او می خواهد یک شهر صنعتی را اداره کند؟ نه، او می خواهد بجنگد و جنگ با این علوم و فنون اداره می شود.

در این همایش از تعدادی از خانواده های شهدا و همچنین جانبازان دفاع مقدس تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید