فقدان نگاه کارشناسانه راه توسعه تولید را می بندد/ انتظار نداریم کارمندان تصمیمات کارشناسی بگیرند


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916333

این فعال دانشجویی و اقتصادی بیان کرد: در مسیر تولید با استانداردهای ناشناخته ای مواجه هستیم و حتی در برخی موارد استانداردهای صحیح اعمال نمی شود و این دو مشکل باعث شده به جای رفع موانع، موانعی ایجاد شود و جاده به توسعه تولید بسته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا، محمد پاشایی، مدیرعامل صنایع چوب تک درخت گفت: ظرفیت تولید کم نیست؛ اما با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، تورم و عدم ثبات قیمت، توانایی خرید مشتریان کاهش یافته و در چنین شرایطی ما نیز مجبوریم با 30 تا 40 درصد ظرفیت تولید خود کار کنیم که این کار بزرگی است. فاجعه برای یک سازنده

مدیر اجرایی صنایع چوب تک ترم ادامه داد: وضعیت بازار، توسعه زیرساخت های اقتصادی و قدرت خرید روند نزولی دارد و نوع سیاست ها نیز برای تولید مضر است. یک سال قبول نمی کنند و حداکثر مدت اسناد خرید بدهی شش ماه است و این تاثیر بسیار منفی بر میزان فروش دارد زیرا مشتری قادر به پرداخت تمام هزینه ها در مدت شش ماه نیست.




c0dd8b76 7ebe 41d4 9f19 ab1e05a41b81 خبر خاکستری



وی با بیان اینکه بخش زیادی از مالیات باید به زیرساخت های تولید محصولات داخلی اختصاص یابد، اظهار داشت: تاکید مدیریت بر ممنوعیت واردات کالاهایی که مشابه محصولات داخلی دارند، زمینه مناسبی برای فروش محصولات فراهم می کند. تولید داخلی و دستیابی به فضای رقابتی و در نتیجه ارتقای کمیت، کیفیت و تنوع محصولات یکی از رسالت های دولت است و باید در این زمینه تدابیری اتخاذ کند.


برخی می گفتند که دانش آموزان باید به تولید و کارآفرینی بپردازند

این فعال اقتصادی افزود: رهبری با بیان اینکه اشتغال زایی جهاد کبیر است محدوده رسالت ما را مشخص کرده اند. بنابراین با وجود محدودیت های موجود، محکم وارد این عرصه شدم.

پاشایی ادامه داد: خانواده من سابقه فعالیت تولیدی در آذربایجان شرقی دارند اما در شهر قم در ابتدای راه دانشجو بودم و با دیدگاه های مختلفی مواجه شدم. این کار را کردند، اما به ما هم احترام گذاشتند و راهنمایی و توصیه کردند تا از پیشرفت کارمان حمایت کنند.

وی گفت: دعای 36 خانواری که مستقیم زیر چتر یک درخت کار می کنند پشتوانه همه افرادی است که از کار ما حمایت کردند یعنی در این اشتغال زایی، به دست آوردن نان حلال و رفع نیاز مردم نیز شریک هستند. بخشی از جامعه ما از آنها تشکر می کنیم.

این فعال اقتصادی کمبود نقدینگی را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان می داند و بیان می کند: افراد شاغل در تولید، دلال یا سرمایه دار نیستند که منابع زیادی داشته باشند و بنابراین نقدینگی کافی یکی از دغدغه های ماست.


از مسئولان جز تصمیم کارشناسی انتظاری نداریم


775cd8f2 635f 45d7 ac23 0cd32e9fffe2 خبر خاکستری



مدیرعامل شرکت صنایع تک درختی سپس با تاکید بر لزوم نگاه تخصصی و علمی مسئولان گفت: از تجربه نیم قرن فعالیت تولیدی خانواده ام بهره برده ام و با فضای تولید آشنا هستم و می گویم در ما به نمایندگی از همه تولیدکنندگان، هیچ توقعی از مسئولان نداریم. به این معنا که انتظار نداریم کار خاصی برای ما انجام دهند، بلکه باید دانش و تخصص تولید را داشته باشند و زیرساخت ها را فراهم کنند. در این صورت، تولیدکنندگان مأموریت تولید خود را با کارایی بیشتری انجام می دهند.

وی ادامه داد: مسئولان باید متخصص باشند و قوانینی را وضع کنند که مسیر دادرسی را هموارتر کند، نه اینکه شرایطی را ایجاد کند که دست و پا گیر باشد و جلوی روند دادرسی را بگیرد، در واقع مسئولان نباید مانع ایجاد کنند و به جای رفع آن، اقدام کنند.

این فعال اقتصادی در صنعت چوب گفت: در صنعت چوب از ابتدا که مواد اولیه و چوب تازه خریداری می شود تا زمانی که به عنوان محصول تمام شده به دست مشتری می رسد، روندی حدود یک ساله را طی می کند و بازده سرمایه گذاری می شود. نه کوتاه مدت؛ اما طبق ضوابط مقرر، تسهیلات در نظر گرفته شده برای خرید مواد اولیه باید در سه قسط حداکثر ظرف مدت شش ماه به بانک پرداخت شود که در صنعت ما عملاً غیرممکن و مفید است.


برخی از کارمندان هنوز به تورم اعتقاد ندارند


39c45dc1 abd8 4db0 ac87 896a7a3fd39a خبر خاکستری
وی افزود: ما نیاز داریم که استانداردهای هر شعبه مطابق با شرایط آن باشد و گاهی دستورالعمل کلی برای همه مناسب نیست و گاهی برخی استانداردها مشتریان را از ما می گیرند، در برخی موارد عملکرد به گونه ای است که گویی کارمندان انجام می دهند. باور نکنید که تورم تا ده برابر افزایش یافته و امکان پرداخت اقساط شش ماهه وجود ندارد.

پاشایی با بیان اینکه در برخی موارد مصوبات درست است اما به درستی اجرا نمی شود، گفت: بانک مرکزی مصوب کرده است که برای تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، تولیدکننده نیازی به داشتن ده درصد از مبلغ وام به عنوان سپرده نداشته باشد. ; اما در عمل بانک ها پرداخت تسهیلات به این شکل را نمی پذیرند یا ده درصد تسهیلات را به نفع بانک با حقوق مالکیت متفاوت مسدود می کنند.

وی تاکید کرد: در شرایط موجود تولیدکننده نمی تواند خود را با نرخ تورم تطبیق دهد و زمینه برای نابودی آن فراهم می شود و همکارانی در صنعت چوب داشتیم که مجبور به توقف فعالیت شدند.
سازنده مسئولیتی ندارد.



مدیرعامل شرکت صنایع تک درختی تصریح کرد: بر اساس مصوبات اخیر بانک ها موظفند تنها 60 تا 90 درصد از فروش سال گذشته را در قالب تسهیلات خرید مواد اولیه به باغداران پرداخت کنند که البته این امر در عمل محقق نمی شود و در حال انجام است. یکی از موانع تولید در اوج بحران کرونا که بسیاری از واحدها مجبور به تعطیلی شدند، توانستیم تعداد پرسنل خود را برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال سه برابر کنیم، اما معیارهایی وجود دارد که به طور جدی مانع توسعه می شود.

وی ادامه داد: در برخی موارد تهیه کننده در جایگاه متهم قرار می گیرد و فعالیت های او با شبهه بررسی می شود. بنابراین فضای اعتمادی را که لازمه پیشرفت و تولید بین مسئولان و فرماندهان جهاد کبیر است از بین می برد در حالی که در شرایط جنگ همه جانبه اقتصادی و با توجه به شرایط حساس جامعه تنها راه نجات آن است. برای حمایت از کسانی که با تمام وجود دارد. و حتی زندگی آنها تحت الشعاع تولید قرار گرفته است، بنابراین از این نظر باید نگاه حمایتی به تولیدکنندگان برای اصلاح امور اقتصادی جامعه داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید