فناوری اطلاعات می تواند گردشگری را متحول کند / فناوری اطلاعات با سرعتی سریع در حال توسعه است


ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900469

وزیر ارتباطات گفت: فناوری اطلاعات می تواند همه حوزه ها از جمله گردشگری را متحول کند. فناوری اطلاعات با سرعتی سریع در حال توسعه است و از آنجایی که ماهیت تحول آفرین دارد، می تواند با فناوری سرعت تحول را به بخش های مختلف منتقل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عیسی زارع پور در دومین همایش توسعه گردشگری ایران باستان با خلاقیت و رویکرد دانش بنیان که در باغ هنر کوش منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار شد، گفت: فناوری اطلاعات می تواند همه حوزه ها از جمله گردشگری را متحول کند. فناوری اطلاعات با سرعتی سریع در حال توسعه است و از آنجایی که ماهیت تحول آفرین دارد، می تواند با فناوری سرعت تحول را به بخش های مختلف منتقل کند.

وی با بیان اینکه با رشد و توسعه فناوری اطلاعات سفر آسانتر شده است، کسب اطلاعات مقصد، شناسایی بهترین و کوتاه ترین مسیر، اطلاعات آب و هوا و جاده ها، اطلاعات تجربیات دیگران، اطلاع از مکان های اقامتی را بخشی از آن ذکر کرد. از قابلیت هایی که این ابزار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ظرفیت های جدیدی در این حوزه ایجاد شده و ارائه های امروز نشان داد که در این حوزه عقب نیستیم و در حال رقابت با دنیا هستیم.

زارع پور با اشاره به ظرفیت فراوان گردشگری برای استفاده از فناوری اطلاعات، افزود: فناوری اطلاعات سفر را تسهیل می کند و می تواند باعث افزایش فروش صنایع دستی و ایجاد اشتغال شود.

زارع پور به آماده سازی زیرساخت های اینترنتی در دولت سیزدهم برای فعالیت های تجاری اشاره کرد و گفت: دولت فناوری اطلاعات را یک راهبرد می بیند و در این راستا به دنبال توسعه زیرساخت های کسب و کارهای مجازی هستیم.

زارع پور با اشاره به رشد ارتباطات ثابت و سیار گفت: پیگیر اجرای طرح فیبر نوری برای منازل و مشاغل هستیم که ۸۰ درصد مردم از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه توسعه زیرساخت های نسل پنجم را آغاز کرده ایم، ادامه داد: این جهش تولید محتوا و خدمات نقطه اوج ایجاد می کند محتوا و خدمات این جریان جدید باید توسط بخش خصوصی ارائه شود. در حوزه گردشگری نیز این بار به دنبال یک راه سازماندهی شده هستیم.

وی به تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در دولت اشاره کرد و گفت: به دنبال رفع موانع بر سر راه کسب و کار و هوشمندسازی فضای مجازی در کشور هستیم.

وی با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی و تحلیل داده ها در گردشگری افزود: باید برای این جهش در گردشگری هوشمند آماده شویم، زیرساخت های لازم را فراهم می کنیم.

عیسی پور همچنین به امضای تفاهم نامه با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این راستا اشاره و ابراز امیدواری کرد از فرصت های مغفول مانده گردشگری کشور استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید