فنونی زاده فرهاد مجیدی را مسخره کرد

فنونی زاده فرهاد مجیدی را مسخره کرد

پس از تساوی استقلال و پرسپولیس در دربی 97 بسیاری از کارشناسان فوتبال دربی را فوتبالی خسته کننده و خواب آلود دانستند. مرتضی فنونی زاده در گفت و گو با خبرورزشی درباره دیدار استقلال و پرسپولیس، صحنه پنالتی و شرایط محدودیت در این دیدار اظهاراتی را بیان کرد.

دربی 97 را چگونه تحلیل می کنید؟

هر دو مربی می خواستند با این سیستم و افراد حاضر در تیم نقاشی کنند. وقتی فرهاد مجیدی آرش رضاوند را که تنها بازیکن تیمش است، روی نیمکت نشاند و قاسمی نژاد و مطهری را بازی نکرد، یعنی آمده تا بازی را ببندد و گل نزند. همسرم که خیلی اهل فوتبال نیست بعد از 10 دقیقه تماشای بازی گفت که بازی صفر و صفر می شود. می خواهم این مسابقه به جای شنبه ساعت 16 در روزهای تعطیل یا شب برگزار شود تا تماشاگران بیشتری داشته باشند.

رقابت را چگونه تحلیل می کنید؟

بازی چندان جذاب نبود و وزن فنی هم نداشت. البته فکر می کنم قطعا استقلال در دربی بازنده بود. چون بعد از چهار تساوی، پنجمین تساوی را برد و در آن 5 هفته 10 امتیاز از 15 امتیاز را از دست داد. انگار سه بازی و نیم شکست خوردند. اما پرسپولیس بازی را برد.

تو چی میگفتی

چون بعد از دو برد با تساوی 7 امتیاز خوب گرفت که نتیجه قابل قبولی است. البته این فرصت خوبی برای شکست پرسپولیس در روز شکست سپاهان بود اما فاصله ما با صدر نکته ای است که با همت بچه های پرسپولیس می توان آن را جبران کرد.

در مورد باخت سپاهان صحبت نمی کنی؟

همه دربی را ندیدند و دیدار گل گهر و سپاهان را دیدند. مسابقه ای که 2-4 به پایان برسد و 6 گل داشته باشد قطعا جالب است.

آیا از اشتباهی که به گفته داوران مستقل درباره آنها مرتکب نشد صحبت نمی کنید؟

من می گویم داور باید به رودی کارت زرد نشان دهد. چون کاملا شبیه سازی می کند. فرج در این استیج عملکرد بسیار خوبی داشت و اصلاً پاهایش را تکان نمی داد. داور بهترین تصمیم را گرفت و دستور داد بازی ادامه پیدا کند. البته اگر او بازی را متوقف می کرد و به استقلالی ها کارت زرد برای مهاجم نشان می داد، اصلا این مشکلات پیش نمی آمد.

اما آیا کادر فنی استقلال به شدت به این صحنه اعتراض دارند؟

در مورد فرزاد و فرهاد مجیدی که البته بیشتر در دل هواداران جای دارد، باید بگویم این همه نیمکت نشینان وسط پیست فریاد زدن به جز سرمربی چه معنایی دارد؟ شاید استقلالی ها لیگ برتر را با لیگ دسته اول اشتباه گرفته اند و معتقدند با این داد و فریادها می توانند روی داور تاثیر بگذارند. البته یکی دو اتفاق روی نیمکت پرسپولیس افتاد که من هم دوست ندارم. گل محمدی نباید اجازه دخالت دستیارانش در مسائل فنی را بدهد. در فوتبال اول اخلاق است بعد ورزش.

دیدگاهتان را بنویسید