فنی و حرفه ای به دنبال اشتغال پایدار زندانیان البرز/ فقرزدایی با آموزش های مهارتی در 558 مرکز


ساعت: 16:10
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883323

بهزاد غفاری گفت: مرکز فنی و حرفه ای البرز با 8 مرکز دولتی و 550 مرکز غیردولتی وظیفه آموزش، تقویت نیروی کار و ارتقای مهارتی کارگران در کرج و شهرستان ها را بر عهده دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکبهزاد غفاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرج با بیان اینکه 552 مرکز آموزش دائمی و 12 هزار مرکز خصوصی در سراسر کشور فعالیت می کنند، گفت: در حال حاضر 552 مرکز آموزشی دائمی و 12 هزار مرکز خصوصی در حال فعالیت هستند.

غفاری با اشاره به اینکه 21 هزار مربی سالانه یک میلیون و 500 هزار نفر را در بخش های دولتی و خصوصی آموزش می دهند، افزود: گروه های هدف ما افراد جویای کار، کارکنان بنگاه های اقتصادی، اتحادیه ها و اصناف خواهند بود.

این برنامه فارغ التحصیلان، دانشجویان، دانشجویان، سربازان، ساکنان مناطق فقیر و مرزی، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، معلولان، روستاییان، عشایر، زندانیان، معتادان بهبود یافته و شهروندان سایر جوامع را هدف قرار داده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با اشاره به اینکه فنی و حرفه ای برای آماده سازی تیم ملی مهارت 19 دوره مسابقات ملی مهارت با شرکت 10 هزار نفر برگزار کرد، تصریح کرد: در 9 مسابقه بین المللی شرکت کرد.

غفاری همکاری با کمیته پناهندگان سازمان ملل، آژانس همکاری های بین المللی ژاپن، کره، یونسکو، یونیدو و یونیک را از جمله اقدامات بین المللی برشمرد و گفت: سازمان فنی و حرفه ای به دنبال ریشه کنی فقر و توسعه اشتغال است.

وی افزود: مرکز فنی و حرفه ای البرز با دارا بودن 8 مرکز دولتی و 550 مرکز غیردولتی مسئولیت آموزش، تقویت نیروی انسانی و مهارت آموزی کارگران را در شهرستان های کرج، ساوایبلاغ، اشارد، نظرآباد، فردیس و چهارباغ بر عهده دارد و دوره آموزشی را به پایان رسانده است. زندانیان .

غفاری با اشاره به فعالیت 550 آموزشکده فنی و حرفه ای در البرز در حوزه صنعت و کشاورزی گفت: ترویج فرهنگ مهارت آموزی در کنار تحصیلات دانشگاهی زمینه تقویت قدرت کارآفرینی را فراهم می کند.

وی گفت: البرز رتبه اول مهاجرت کشوری را دارد، 4 هزار واحد صنعتی در استان فعال است که 150 واحد آن برند ملی است و توسعه همکاری های مشترک مشاغل خانگی، خوداشتغالی و حضور در بازار از اهداف ما خواهد بود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید