فواید قهوه برای مو در روز جدید

فواید قهوه برای مو در روز جدید

روز جدید : بسیاری از مواد و خوراکی های طبیعی خواص قابل توجهی دارند که ما از آن بی خبریم، قهوه یکی از این مواد است که خواص زیادی برای مو دارد.

یک فنجان قهوه در صبح فواید مهمتری نسبت به بیدار نگه داشتن شما دارد. قهوه یک نوشیدنی انرژی زا است که بیشتر ما هر روز صبح به آن نیاز داریم تا انرژی خود را تازه کنیم. اما آیا در مورد فواید قهوه برای مو شنیده اید؟ استفاده از قهوه روی موها می تواند رشد مو را تحریک کند. علاوه بر این، شواهد نشان می دهد که این نوشیدنی برای سلامت موهای شما مفید است. از طرفی کافئین موجود در قهوه از ریزش مو نیز جلوگیری می کند. موها را تقویت کرده و آنها را براق و صاف می کند.
آیا قهوه برای مو مفید است؟

بله، قهوه از بسیاری جهات برای موهای شما مفید است. این به موهای شما کمک می کند تا بسیاری از مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز موهای شما را دریافت کند. از جلوگیری از ریزش مو گرفته تا حفظ رشد موی سالم و قوی، به طور خلاصه، معجزه گر موهای شما محسوب می شود.

تحریک رشد مو

آیا می دانستید که سلول های ماتریکس در یک فولیکول موی سالم هر 39 ساعت تقسیم می شوند؟ کافئین موجود در قهوه این سلول های ماتریکس را تحریک می کند تا تقسیم شوند که به نوبه خود رشد مو را تحریک می کند. علاوه بر این، کافئین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از دست دادن آب ترانس اپیدرمی را کاهش داده و تولید سلول های موی سالم را تحریک می کند. از سوی دیگر، نوشیدن قهوه برای رشد مو می تواند فولیکول های مو را در زنان و مردان افزایش دهد.

ماتریکس مو بخش مهمی از ساختار فولیکول مو است. که کراتین تولید می کند – کراتین پروتئین اصلی برای ساخت موهای شما است. مطالعه ای که در آلمان انجام شد نشان داد که کافئین تکثیر کراتینوسیت ها را تحریک می کند. همچنین از آنجایی که کافئین یک محرک است، گردش خون در فولیکول های مو را نیز افزایش می دهد که در نتیجه باعث افزایش طول مو می شود.

پیشگیری از ریزش مو

اگر فولیکول های مو ضعیفی دارید، ممکن است دچار ریزش مو و طاسی غیر معمول شوید. قهوه فولیکول های مو را تحریک می کند و با ریزش مو مبارزه می کند. با افزایش سن می توانید ریزش مو را تجربه کنید و این ریزش مو هم مردان و هم زنان را درگیر می کند. استفاده موضعی از فرمول کافئین تاثیر شگفت انگیزی در کاهش ریزش مو و افزایش رشد مجدد دارد. در مردان، طاسی بیشتر توسط هورمون جنسی دی هیدروتستوسترون (DHT) ایجاد می شود. این هورمون به فولیکول های مو آسیب می رساند و منجر به ریزش مو می شود. کافئین همچنین اثرات DHT را در فولیکول های موی مردانه مسدود می کند. همچنین فاز آناژن (رشد مو) را طولانی می کند. زنانی که سطح DHT بالایی دارند نیز ریزش مو را تجربه می کنند و می توانند با قهوه بر این مشکل غلبه کنند.

سلامت و درخشندگی مو

خواص آنتی اکسیدانی و تغذیه ای کافئین فولیکول های مو را تقویت کرده و به موهای شما درخشندگی می بخشد. داده های تجربی نشان می دهد که شستن مو با قهوه آن را صاف تر و درخشان تر می کند. از طرفی می تواند موخوره را کاهش داده و باعث رشد مو شود.

ممکن است فکر کنید که کافئین موهای شما را به دلیل اثر ادرارآور آن خشک می کند. اما برعکس، وقتی آن را به موهایتان می زنید، روغن طبیعی موهایتان را از بین نمی برد. این ویژگی به موهای شما کمک می کند تا رطوبت و درخشش طبیعی خود را حفظ کنند. همچنین گردش خون را تقویت کرده و به رسیدن مواد مغذی به ریشه مو کمک می کند تا موهای سالم و درخشانی داشته باشد.
موهایتان را تیره کنید

اگر می خواهید رنگ موهای خود را به طور طبیعی تیره کنید، شستشوی قهوه بهترین گزینه است. قهوه می تواند موهای شما را تیره تر کند. همچنین یک راه حل سریع برای پنهان کردن موهای خاکستری شماست. برای نتیجه بهتر، از قهوه با کیفیت بالا استفاده کنید.
چگونه از قهوه برای رشد مو استفاده کنیم؟

رشد مو با قهوه

اگر می خواهید موهای خاکستری را پنهان کنید و می خواهید آنها را رنگ کنید، از قهوه استفاده کنید. قهوه از ریزش مو جلوگیری می کند و به درخشندگی کمک می کند. برای این کار موهای خود را با قهوه بشویید.

شستن مو با قهوه در خانه

عناصر:

قهوه دم کرده و خنک شده – 2 تا 4 فنجان

قوطی اسپری
کلاه دوش

دستورالعمل ها:

بسته به طول موهایتان، ۲ تا ۴ فنجان قهوه دم کرده را در یک بطری اسپری بریزید. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که قهوه کاملا خنک شده است. قهوه دم کرده را روی موهای خیس اسپری کنید تا تمام موها با قهوه پوشانده شود. سپس چند دقیقه پوست سر خود را با قهوه ماساژ دهید. کلاه دوش را روی موهای خود بگذارید و اجازه دهید 20 دقیقه روی موها و پوست سرتان بماند. اگر می خواهید موهایتان رطوبت بیشتری جذب کند، می توانید قهوه دم کرده را با نرم کننده مورد علاقه خود قبل از استفاده از آن به موهایتان مخلوط کنید. در نهایت قهوه را با آب سرد یا ولرم از موهای خود بشویید.
ماسک مو با قهوه

عناصر:

قهوه آسیاب شده – 2 قاشق چایخوری

عسل – 1 قاشق غذاخوری

روغن حامل (روغن زیتون یا نارگیل) – 1 قاشق غذاخوری

دستورالعمل ها:

سه ماده را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید. این مخلوط را روی پوست سر بمالید. سپس موهای خود را با کلاه بپوشانید و بگذارید 20 دقیقه بماند. سپس موهای خود را با آب ولرم بشویید.

تهیه نرم کننده مو
روشی آسان برای رشد مو با قهوه! می توانید با قهوه دم کرده یک نرم کننده مرطوب کننده تهیه کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که موهای خود را با یک شامپوی ملایم بدون سولفات بشویید. آب اضافی مو را بردارید و قهوه دم کرده را به موهایتان بمالید. اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

مراقب باش
برای شستن موهای خود از قهوه بدون طعم استفاده کنید. هر چیزی که طعم اضافه یا مخلوط قهوه فوری داشته باشد، قند اضافی دارد و احتمالا کمتر موثر خواهد بود. از قهوه داغ روی پوست سر استفاده نکنید. قبل از اینکه آن را روی موهای خود بمالید، صبر کنید تا کاملا خنک شود.

استفاده از قهوه برای مراقبت از مو مزایا و فواید بسیاری دارد. زیرا قهوه حاوی مواد مغذی است که به رشد موهای شما کمک می کند. رشد مو را تحریک می کند، از ریزش مو جلوگیری می کند و سلامت کلی و ظاهر مو را بهبود می بخشد.

قهوه همچنین می تواند به عنوان رنگ موی طبیعی برای تیره کردن رنگ مو استفاده شود. می توانید از آن به عنوان یک پاک کننده استفاده کنید یا آن را به ماسک مو، شامپو، نرم کننده یا سرم اضافه کنید تا از مزایای مراقبت آن بهره مند شوید. قهوه برای مو و پوست سر بی خطر است. با این حال، از قهوه طعم دار یا داغ روی موهای خود استفاده نکنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید