فوتبال ایران چگونه از کره و ژاپن عقب افتاده است؟

فارغ التحصیلان صمد مرفاویی که در مرحله گروهی جام جهانی جوانان صدرنشین شده بودند، پس از 90 دقیقه در مصاف با عراق گلزنی کردند و عراق به جای ایران راهی جام جهانی جوانان شد، بنابراین از آخرین حضور ایران در این جام بیش از 6 سال می گذرد. رقابت .

این ناکامی به مجموعه ناکامی های دو دهه اخیر فوتبال ایران اضافه شد. همان‌قدر که تیم‌های ملی ایران در قرن بیستم موفق بودند و در تمامی رقابت‌ها جام‌ها را به دست می‌آوردند، قرن کنونی را باید دوره‌ای از ناکامی‌ها برای فوتبال ایران دانست. نتیجه این آمار ضعیف فاصله فوتبال کره جنوبی و ژاپن با ایران در عرصه جهانی است. جلوه کوچک این تفاوت تعداد لژیونرهای ایران و این دو کشور در فوتبال اروپاست.

شاید برخی این تصور را داشته باشند که ایران به دلیل قرار گرفتن در صدر جدول رده بندی فوتبال جهان قدرت اول آسیا است، اما با یک نگاه ساده می توان فهمید که کره و ژاپن چگونه در همه رده های سنی جلوتر از ایران و هر سال به موفقیت هایی دست یافته اند. کشور دیگر. شما دارید.

ایران از اینجا سقوط کرد!

تحلیل عملکرد تیم های اصلی ایران و کشورهای آسیایی علاوه بر استرالیا از سال 2000 نشان می دهد که ژاپن و کره جنوبی به همراه استرالیا بیش از هر کشور دیگری در جام جهانی جوانان، جوانان و المپیک حضور داشته اند که برای تیم های زیر 23 سال

قهرمانی نوجوانان جهان

ژاپن: 7

کره جنوبی: 5

استرالیا: 6

کره شمالی: 5

ایران: 4 (آخرین حضور ایران در جام جهانی نوجوانان در سال 2017 بود)

ازبکستان: 3

عراق: 2

عربستان سعودی:-

فوتبال ایران چگونه از کره و ژاپن عقب افتاده است؟

قهرمانی جوانان جهان

کره جنوبی: 8

ژاپن: 6

استرالیا: 6

عربستان سعودی: 4

ازبکستان: 4

عراق: 2

امارات: 2

قطر: 2

ایران: 2 (آخرین حضور ایران در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال 2017 بود)

المپیک

کره جنوبی: 6

ژاپن: 6

استرالیا: 4

عراق: 2

کویت: 1

چین: 1

عربستان سعودی: 1

امارات: 1

امارات:-

قطر: –

ایران:- (آخرین حضور ایران در المپیک 1976 بود)

به گزارش ایسنا، مشخص است که ایران در دو دهه گذشته چگونه در تمامی مسابقات بزرگ از رقبای خود عقب افتاده و حتی کشورهایی مانند عراق که درگیر جنگ بوده اند از ایران جلوتر هستند. وقتی بازیکنان ایرانی خیلی دیرتر از همتایان خود وارد مسابقات بین المللی می شوند، در نتیجه فرصت کمتری برای افزایش تجربه و توانایی خود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید