فوریت آمریکا و اسرائیل/مذاکرات درباره ایران

وزیر خارجه آمریکا که در حال سفر به سرزمین های اشغالی است، روز دوشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، اسحاق هرتزوگ رئیس جمهور و الی کوهن وزیر امور خارجه رژیم موقت صهیونیستی دیدار و گفت وگو کرد.

بلینکن درباره دیدار با همتای صهیونیست خود گفت: دیدار سازنده ای با وزیر خارجه اسرائیل داشتم. ما درباره تقویت روابط دوجانبه، تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل، مقابله با ایران، نیاز به تنش زدایی در کرانه باختری و یکپارچگی منطقه ای گفتگو کردیم.

بلینکن درباره دیدار خود با هرتزوگ افزود: “ما در مورد روابط قوی بین ایالات متحده و اسرائیل و تعهد خود به دموکراسی و امنیت اسرائیل گفتگو کردیم.” ما همچنین درباره ایران و وضعیت کرانه باختری گفتگو کردیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه درباره دیدار خود با نتانیاهو افزود: دیدار با نتانیاهو در قدس (قدس اشغالی) خوب بود. ما تعهدی آهنین به امنیت اسرائیل داریم و مشتاقانه منتظر همکاری با نخست وزیر برای حمایت از منافع و ارزش های مشترک مردم خود هستیم.

نتانیاهو و بلینکن گفتند راه‌های مقابله با ایران و افزایش تلاش‌ها برای “گسترش دایره صلح” بین اسرائیل و سایر کشورهای عربی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در سرزمین های اشغالی پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: ایران هرگز نباید به سلاح هسته ای دست یابد.

دیدگاهتان را بنویسید