فیروزپور: به مبارزه با رشید سعداللهوف و شکستش فکر می کنم/ از حسن یزدانی می پرسیم و یاد می گیریم


ساعت: 18:02
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1842153

قهرمان جوانان و آسیایی جهان گفت: فکر می کنم با رشید سعداللهوف و شکست او مبارزه کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرحسین فیروزپور قهرمان جوانان جهان و بزرگسالان آسیا در ابتدای مبارزه خود گفت: 19 سال سن دارم و 27 خردادماه 20 ساله می شوم. من حدود 14 سال است که می جنگم. من طلای جوانان آسیا و جهان را دارم و طلای جوانان جهان و بزرگسالان آسیا را گرفته ام. من در امیدهای جهان سوم هستم. پدرم در رشته کشتی فعالیت داشت و علاقه او به کشتی باعث شد من و برادرم محمد صادق با هم دعوا کنیم.

او همچنین درباره برادرش گفت: برادرم یک سال از من بزرگتر است. از بچگی خیلی به من کمک کرده و هر دو در مسابقات نوجوانان مدال گرفتیم.

وی با اشاره به عنوان نایب قهرمانی تیم ملی بزرگسالان اولان باتور گفت: طبق سیکلی که اول قهرمانی کشور شد به مسابقات قهرمانی آسیا رفت. این چرخه خیلی خوب است و باعث دیده شدن جوانان می شود. من هم از این طریق دیده شدم و به مسابقات قهرمانی آسیا رفتم. من در مغولستان 4 جنگیدم، حریف سرسختی نداشتم. حریف من در فینال مغول ها بودند که قدرت بدنی بالایی داشتند اما موفق شدم با نتیجه عالی او را شکست دهم.

فیروس پور که به نظر می رسد برای نایب قهرمانی تیم ملی با کامران قاسم پور رقابت می کند، گفت: کامران قاسم پور هموطن من است و برای او احترام زیادی قائل هستم. با هم در رودخانه تمرین کردیم. تمرینات با او خیلی خوب بود و روحیه بالایی داشتم. هم خودش و هم حسن یزدانی الگوهای خوبی هستند و خیلی خوب است بچه های کوچک با آنها تمرین کنند.

قهرمان آسیا که قرار است تیم منتخب کشتی آزاد را در مسابقات قزاقستان همراهی کند، گفت: ستاد تصمیم گرفت من را به قزاقستان بفرستد و تا وزن 97 کیلوگرم مبارزه کنم.

کشتی گیر جویباری می گوید بیشتر از بقیه با محمد ناهدی و رحمان عموزاد صمیمی است و الگوی او حسن یزدانی است: یزدانی هم از نظر اخلاقی و هم از نظر ورزشی عالی است. او در هر زمینه ای بهترین است و ما از او بسیار تقلید می کنیم. از او می پرسیم و یاد می گیریم.

فیروزپور که امروز (16 خرداد) مهمان برنامه دایره طلایی بود، در پایان در پاسخ به این سوال که آیا به فکر مبارزه با مبارز خاصی است، گفت: بله، به رشید سعداللهوف و شکستش فکر می کنم.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید