فیلمنامه جدایی ستاره سرخ

فیلمنامه جدایی ستاره سرخ

هشت سال و چند ماه از نوامبر گذشته، زمانی که بایرن مونیخ یکی از بزرگترین دستاوردهای تاریخ را کسب کرد و اکنون در آستانه یکی از تلخ ترین تقسیمات قرار دارد. رابرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی بایرن مونیخ، پس از 8 فصل حضور در باواریایی ها، در 33 سالگی تصمیم به جدایی گرفت و ممکن است این خبر بد به زودی به گوش هواداران برسد.

شایعات ضد و نقیضی درباره آینده لواندوفسکی به گوش می رسد، اما آنچه مشخص شد و ستاره باتجربه لهستانی پس از پایان فصل به نوعی آن را تایید کرد، تمایل او به جدایی است. وی به صراحت گفت که به باشگاه گفته است در حالی که تا سال 2023 قرارداد دارد به پیشنهادات او رسیدگی کنند و باشگاه می تواند از جدایی او جلوگیری کند.

سوابق و جوایز
اگر بازیکنی در 375 بازی 344 گل برای تیم شما به ثمر برساند، قطعا یافتن جانشین برای او بسیار سخت خواهد بود. لواندوفسکی می خواهد با رکورد 238 گل در 253 بازی بوندسلیگا لیگ را ترک کند. شاید غیر رقابتی بودن بوندسلیگا یکی از دلایلی باشد که ستاره لهستانی سرد شده و می خواهد 12 سال دیگر آلمان را ترک کند. او اکنون پس از گرد مولر دومین گلزن برتر تاریخ بوندسلیگا آلمان است. بدون شک لواندوفسکی دوست دارد زمانی که در اوج است حضور در تیم و لیگ دیگری را تجربه کند.

موقعیت باشگاه
یکی از اولین کسانی که پس از انتشار خبر جدایی لواندوفسکی واکنش نشان داد الیور کان بود. سرمربی و پیشکسوت بایرن اعلام کرد که ستاره لهستانی قطعا یک فصل دیگر می ماند و اصلا دیوانه نیستند که او را از دست بدهند. اما مدتی بعد شایعات در رسانه ها پخش شد و هربرت هاینر، رئیس بایرن مونیخ گفت که روبرت تا سال 2023 قرارداد دارد و به آن عمل خواهد کرد. اما به نظر می رسد موضع اخیر به حقیقت نزدیک تر است. حسن صالحیمیدزیچ پس از ابراز تمایل لواندوفسکی برای جدایی و عدم تمدید قراردادش، می گوید باشگاه به هیچ وجه به او پیشنهاد تمدید نداده است. با این حال در پایان قرارداد لواندوفسکی با بایرن مونیخ، این بازیکن در آستانه 35 سالگی خواهد بود. بایرن مونیخ با حفظ ستارگانی مانند مانوئل نویر و توماس مولر نشان داد که برایشان مهم نیست بازیکنان ارزشمند خود چند سال دارند و البته در صورت ماندن روبرت، به او پیشنهاد تمدید قرارداد داده خواهد شد. با این حال، موضوع تمدید معمولا منتفی است مگر اینکه لواندوفسکی باقی بماند و به عنوان بازیکن آزاد باقی بماند. چیزی که قطعا لواندوفسکی آن را دوست ندارد.

شفاف سازی
در پایان فصل 2022-2021 بوندسلیگا آلمان، روبرت لواندوفسکی 35 ساله جایزه آقای خود را دریافت کرد. او به محض دریافت جایزه فاش کرد که به باشگاه گفته است که پیشنهادات او را بررسی کند. این پایان شایعات جنجالی درباره تصمیم ستاره لهستانی بود. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. مشخص است که لواندوفسکی از بایرن خسته شده و به زودی مونیخ را ترک خواهد کرد. البته لواندوفسکی می گوید که طرفین باید دوباره با هم صحبت کنند تا مشکل حل شود. اما او گفت که بحث تمدید قرارداد منتفی است و حتی تا پایان قرارداد یعنی تا سال 2023 باقی می ماند.

پیشنهاد
در اطراف روبرت لواندوفسکی فقط نام بارسلونا به طور جدی شنیده می شود. روزنامه های نزدیک به بارسلونا از پیشنهادی بین 35 تا 40 میلیون یورویی برای مهاجم 33 ساله بایرن مونیخ خبر دادند. خیلی خوب است که بارسلونا یک مهاجم درجه یک دارد. البته ژاوی در زمستان هم برای خط حمله خود بازیکن خرید و اولویت او تقویت خط دفاعی خواهد بود. اما سرمربی بارسلونا حضور یک بازیکن 33 ساله را رد نکرد و دوران حرفه ای او منجر به انتقال ستاره بایرن به نوکمپ شد.

خداحافظی تلخ
باید دید در روزهای آینده آینده لواندوفسکی چه خواهد شد. آنچه مشخص است این است که رابرت به احتمال زیاد بدون خداحافظی آلیانز آرنا را ترک خواهد کرد. در آخرین بازی خانگی فصل گذشته بایرن مونیخ مقابل اشتوتگارت، هواداران باواریایی ها و حتی باشگاه چیزی از آن نمی دانستند و به همین دلیل با لواندوفسکی خداحافظی نشد. با این حال، در صورت جدایی لوا، او به عنوان یک اسطوره بازخواهد گشت و جزو کهنه سربازانی خواهد بود که نامه هایشان در تالار مشاهیر بایرن مونیخ به چشم می خورد.

دیدگاهتان را بنویسید