فیلم «درب» برنده جایزه بادکنک نقره ای جشنواره سه قاره نانت شد.


ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914208

فیلم «درب» ساخته هادی محقق در سومین حضور جهانی خود برنده جایزه بالن نقره چهل و چهارمین بخش مسابقه بین المللی چهل و چهارمین دوره جشنواره سه قاره نانت فرانسه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فیلم درب به کارگردانی هادی محقق و تهیه کنندگی رضا محقق در چهل و چهارمین بخش مسابقه بین المللی چهل و چهارمین دوره جشنواره سه قاره نانت فرانسه برنده جایزه بالن نقره ای این رویداد سینمایی شد.

هیئت داوران در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دلیل لطافت و عظمت این اسطوره فلسفی که توانسته بود آزادانه سرسختی شخصیت خود را در قلمرو مجلل و خطرناک کوه‌های ایران مجسم کند، به این فیلم جایزه بالن نقره اهدا کردیم. جایزه “

چهل و چهارمین دوره جشنواره سه قاره در نانت عصر یکشنبه 6 نوامبر (27 آبان) با اهدای جوایز به کار خود پایان داد.

فیلم «درب» با اکران جهانی خود جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان را افتتاح کرد و جایزه برتر بخش مسابقه کیم جی سوک جشنواره را از آن خود کرد. این فیلم همچنین در دومین اکران جهانی خود در نهمین جشنواره فیلم کاتولیک (CAF) که در ماه اکتبر در سئول کره جنوبی برگزار شد حضور یافت و چهل و چهارمین جشنواره بین المللی سه قاره در نانت فرانسه سومین حضور جهانی این فیلم بود.

فیلم «درب» داستان یک کارگر خدمات برق را روایت می کند که باید برق را به یک خانه مجردی و دورافتاده وصل کند.

هادی محقق، محمد اقبالی و… از جمله بازیگران این اثر هستند. پخش بین المللی فیلم بر عهده علی قاسمی است.

رضا محقق تهیه کننده این فیلم با فیلم های «درب»، «شهر خاموش»، «چرا گریه نمی کنی» در بخش اصلی جشنواره های بین المللی حضور داشت و روز گذشته نیز فیلم «شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی رضا محقق . او موفق شد جایزه بهترین کارگردانی جشنواره تالین را از آن خود کند.

دیدگاهتان را بنویسید