فینالیست های لیگ برتر والیبال در انتظار افتتاحیه صعود / پایان ناآرامی ها در مناقشه شهرداری هستند

ساعت: 09:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805000

تیم های پیکان، لبنیات هراز و مقاومت یزد به عنوان 14 قهرمان لیگ برتر والیبال در هفته بیست و سوم به شرط عدم پیروزی تیم ملی مریوان در دیدار رفت این هفته شانس صعود به مرحله پلی آف را دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته بیست و سوم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال برترین های باشگاه های مردان ایران فردا (چهارشنبه 13 بهمن ماه) با برگزاری هفت دیدار در سیرجان ورامین در جام سردار دلا پیگیری می شود. ، یزد، گنبد، رامسر، تهران و گرگان. شد.
علیرغم جایگاه مطمئن و دست نیافتنی سپاهان در بالاترین نقطه ممکن در جدول رده بندی، تیم های دوم تا پنجم جدول رده بندی رقابت تنگاتنگی دارند.

در یکی از حساس ترین دیدارهای هفته شاگردان پیمان اکبری در تیم 14 برد پیکان به مصاف نایب قهرمان ملت های مریوان می روند که با 10 برد و 30 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارند. نتیجه این دیدار راه را برای صعود تیم های 14 تیمی به مرحله پلی آف هموار می کند. البته به شرطی که نماینده مریوان 14 برد را از دست بدهد. رهیاب ملل و پیکان در حالی به مصاف هم می روند که پیروزی پیکان نه تنها این تیم را در رده دوم جدول قرار می دهد و سهمیه پلی آف را به خودروسازان می دهد، بلکه بلیت های لبنیات هراز و مقاومت یزد را برای صعود به مرحله چهارم تایید می کند.

در یکی دیگر از مسابقات جذاب هفته، تیم مقاومت یزد در سالن شهداب میزبان قهرمان نیم فصل خواهد بود. شاگردان علیرضا تولوکیان پس از پیروزی دلچسب در هفته بیست و دوم و صعود به رده چهارم در این هفته تلاش می کنند جایگاه خود را حفظ کنند. اما بر خلاف سپاهان که با 19 برد و 57 امتیاز در جایگاه اول قرار گرفت، کار سختی پیش رو دارد. پیروزی در این دیدار یزدی ها را به پانزدهمین بردشان می رساند و جایگاه چهارم را تثبیت می کند اما شاید تاثیری در ارتقای جایگاه این تیم نداشته باشد.

تیم سوم جدول رده بندی در هفته بیست و سوم به دیدار ورامین می رود. شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات هراز در صورت پیروزی مقابل شهرداری ورامین (8 برد، 27 امتیاز و یازدهم) پانزدهمین برد و 40 امتیاز خود را در کارنامه ثبت خواهند کرد اما برای صعود به رده دوم باید پیکان را شکست دهند. رقابت با مریوانی

شروع بازی برگشت چندان برای شهرداری ارومیه خوشایند نبود و از 9 دیداری که از هفته چهاردهم تا بیست و دوم انجام شد، شاگردان محمدرضا تندروان تنها 2 پیروزی در هفته های پانزدهم و هجدهم مقابل گرگان به دست آوردند. و سایپا رتبه دوم خود را از دست می دهند بازگشت به این رتبه 4 هفته مانده به پایان بازی برگشت دشوار خواهد بود. نماینده ارومیه این هفته در جدال شهرداری به مصاف گنبد می رود. پیروزی در این دیدار نقشی حیاتی در حفظ جایگاه پنجم شهرداری ارومیه خواهد داشت. اما شهرداری گنبد اصلا حریف نزدیکی نیست و بارها مخالفان خود را غافلگیر کرده است. البته در صورت پیروزی شهرداری ارومیه در این نبرد حساس و شکست راه یاب مقابل پیکان در تهران، صعود شاگردان محمدرضا تندروان به ارومیه در مرحله پلی آف نهایی خواهد شد.

دیدار کپر رفسنجان و پاس گرگان در میانه جدول جذابیت های خود را دارد. مس با 12 برد، 33 امتیاز و رتبه ششم به دنبال ادامه پیروزی ها و قطعی شدن حضورش در پلی آف است. هدفی که گرگانی ها نیز با 10 برد، 31 امتیاز و هشتمی به دنبال آن هستند. زیرا یک سهل انگاری ساده تمام رشته ها را پنبه می کند.

فولاد سیرجان پس از پیروزی به موقع در هفته بیست و دوم و صعود به رده هفتم، در رویارویی این هفته مقابل سایپا (8 برد، 25 امتیاز و رده دوازدهم) چالشی جز برد و حفظ رتبه و مقام و البته نیمه تمام ندارد. -ترفیع روی میز شاگردان سعید رضایی در تیم سیرجان تاکنون 11 و 32 امتیاز کسب کرده اند و برای راهیابی به پلی آف باید از تک تک لحظات نهایت استفاده را ببرند.

دو تیم هورسان رامسر و آذرباطری از ارومیه در هفته بیست و سوم با همین شرایط به مصاف هم خواهند رفت. هر دو تیم 6 برد در کارنامه خود دارند و هورسان به دلیل امتیاز بیشتر در رده سیزدهم قرار دارد. آذربایجان پس از باخت در هفته بیست و دوم امید خود را برای صعود به پلی آف از دست داد. اما هورسان رامسر در صورت پیروزی در چهار بازی در هفته های باقی مانده، همچنان این شانس را دارد که امتیاز خود را به 32 برساند. همین موضوع انگیزه شاگردان مسعود آرمات خواهد بود تا برای پیروزی در خانه به آذربایجان در ارومیه بروند.

برنامه کامل هفته بیست و سوم لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

سیرجان سالن امام علی ساعت 16
فولاد سیرجان – سایپا

ورامین سالن شهید گل عباسی ساعت 16
شهرداری ورامین – لبنیات هراز

یزد، تالار شهداب، ساعت 16:00
مقاومت یزد – سپاهان

گنبد، سالن المپیک، ساعت 4 بعد از ظهر
شهرداری گنبد – شهرداری ارومیه

رامسر سالن شهیدصدر ساعت 16
هورسان رامسر – آذرباتری از ارومیه

تهران خانه والیبال ساعت 16
پیکان – راهنمای مردم مریوان

گرگان، تالار امام خمینی، ساعت 16.
گردنه گرگان – مدد رفسنجان
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید