قاتل جوان سراوانی پس از دو سال متواری دستگیر شد/ دستگیری 13 فراری و عامل اصلی درگیری خونین در سیستان

ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805040

سردار احمد طاهری گفت: با تلاش کارآگاهان آگاهی شهرستان سراوان عامل قتل جوان 26 ساله پس از دو سال متواری دستگیر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار عصرهامون اظهار داشت: اردیبهشت ماه سال 98 در پی قتل مسلحانه جوان 26 ساله در یکی از محله های سیرکان سراوان موضوع در دستور کار قرار گرفت. پلیس توضیحی در تحقیقات مشخص شد که سه جوان اهل منطقه به دلیل اختلافات قبلی با مقتول برخورد کرده و با ضربات متعدد چاقو وی را کشته و از محل متواری شده اند.

وی افزود: ظرف چند روز دو عامل این جنایت در نقاط مختلف شهر دستگیر شدند اما ضارب اصلی از سراوان به مکان نامعلومی متواری شد و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

طاهری ادامه داد: تیم رسیدگی کننده چند روز قبل از سفر مجدد متهم به شهرستان مطلع و شناسایی مخفیگاه و دستگیری وی را در دستور کار خود قرار داد. او صبح دیروز طی عملیاتی پس از دو سال فرار دستگیر شد.

وی افزود: متهم به این جنایت اعتراف و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

دستگیری 13 متهم فراری و عاملان نزاع دسته جمعی زابل

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: 11 دی ماه در پی نزاع دسته جمعی منجر به قتل در یکی از روستاهای شهرستان زابل، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. در آن روز دو طایفه به دلیل اختلافات قبلی در درگیری شرکت کردند که در آن مردی 30 ساله با شلیک تفنگ از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی در تحقیقات میدانی قاتل و سایر عاملان درگیری را شناسایی کردند و مشخص شد متهمان پس از جنایت از روستا متواری شدند و در نهایت 13 نفر از عاملان اصلی این درگیری منجر به قتل شدند که در چندین مورد دستگیر شدند. عملیات

طاهری افزود: در این رابطه در بازرسی از آسایشگاه متهمان یک قبضه کلت کمری با 3 تیغه چوبی و 90 فشنگ فشنگ به همراه 6 قبضه کلت کمری و مقداری مهمات کشف و این افراد به مراجع قضایی معرفی شدند.

جلوگیری از قاچاق 84 تن روغن نباتی در سیستان و بلوچستان

وی بیان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از خروج کالاهای اساسی طرح مبارزه با قاچاق کالا در محورهای مواصلاتی استان را اجرا کرده است.بازرسی و رصد متخلفان اقتصادی در محورهای مواصلاتی استان حامل روغن نباتی و بدون مجوز.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد خودروهای حامل 84 تن روغن نباتی فاقد هرگونه سند قانونی بوده و در نهایت پلیس خودروها را متوقف کرد. کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را 21 میلیارد ریال برآورد کردند و متهمان پس از سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید