قالب بتن بی کیفیت این است!

قالب بتن اساسی ترین وسیله مورد نیاز برای بتن ریزی است. اجزای تشکیل دهنده قالب بتن، ورق های به کار رفته در تولید، تسمه های مورد استفاده در قالب، کیفیت و نوع جوش قالب بتن از جمله مواردی هستند که کیفیت قالب فلزی بتن را مشخص می کنند. کیفیت قالب بتن تاثیر مستقیم در نتیجه نهایی قالب بندی و سپس بتن ریزی دارد.

بنابراین اگر به دنبال پیدا کردن قالب بتن بی کیفیت هستید و می خواهید قالب فلزی بتن را از قالب با کیفیت تشخیص دهید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

ویژگی های قالب بتن بی کیفیت

موارد زیر مهم ترین ویژگی های یک قالب فلزی بی کیفیت هستند. اطلاع از این موارد و بررسی قالب خریداری شده می تواند از بروز ضرر های مالی جلوگیری کند.

  • نوع قالب فلزی بتن
  • نوع ورق قالب
  • کیفیت تسمه
  • کیفیت جوش و قلم جوش
  • اتصال دقیق قالب
  • کیفیت رنگ

در هر کدام از موارد بالا را بررسی می کنیم.

تشخیص قالب بتن بی کیفیت

قالب های فلزی انواع مختلفی دارند. قالب لبه 5 و لبه 6، قالب تیرچه، قالب ستون،  نیوجرسی و مدولار از انواع قالب های فلزی بتن هستند که تشخیص کیفیت هر کدام از آن ها با دیگری متفاوت است.

همان طور که در تولید جک سقفی بنیامین از لوله های متفاوتی استفاده می شود در تولید قالب بتن نیز از دو نوع ورق فولاد مبارکه و ورق فولاد غرب استفاده می شود. کیفیت ورق فولاد مبارکه نسبت به فولاد غرب بیشتر است و و همچنین سطح صاف تری دارد که باعث می شود قیمت قالب بتن تولید شده با ورق فولاد مبارکه از قالب فلزی تولید شده با ورق فولاد غرب بیشتر باشد.

کیفیت تسمه و اتصالات قالب از دیگر موارد هستند که باید به آن ها توجه شود. تسمه نازک تر از استاندارد معمول یا استفاده از تسمه ای که از ورق بی کیفیت تولید شده باشد می تواند در زمان قالب بندی دردسر ساز شود. در صورتی که اتصالات قالب ضعیف باشند در زمان بتن ریزی نمی توانند فشار را تحمل کنند و باعث خرابی قالب بندی می شوند.

در ساخت قالب بتن با کیفیت از سه نوع جوش نقطه زنی، جوش قوسی و جوش co2 استفاده می شود تا بیشترین فشار ها را بتواند تحمل کند. در بسیاری از کارگاه های تولیدی از جوش co2 صرف نظر می شود اما تاثیر زیادی در کیفیت نهایی قالب دارد. مزیت های جوش co2 به شرح زیر است:

  1. مقاومت و استحکام قالب بتن رابسیار بالا می برد
  2. نفوذپذیری بالای آن تا عمق قطعه را در بر می گیرد
  3. عدم تغییر شکل قطعه و جدا نشدن تسمه های کناری در هنگام شکستن نقاط جوش
  4. عدم نیاز به زدودن زیاد مواد زائد پس از جوشکاری
  5. سرعت جوشکاری بالا

و مورد اخر اثر گزار در کیفیت قالب فلزی بتن رنگ به کار رفته در رنگ آمیزی قالب است. می توان گفت هر کارگاه تولیدی از یک نوع رنگ متفاوت استفاده می کند اما این مورد به ظاهر پیش پا افتاده می تواند در زمان خشک شدن بتن ها، استفاده به مدت طولانی از قالب و استفاده مجدد از قالب بتن موثر باشد.

حالا که ویژگی های یک قالب بی کیفیت را می دانیم و می توانیم قالب با کیفیت را از قالب های بی کیفیت موجود در بازار تشخیص دهیم وقت آن رسیده است که با کارگاهی که قالب بتن با کیفیت تولید می کند آشنا شویم.

قالب بتن بی کیفیت این است!

کجا قالب با کیفیت تولید می کنند؟

بررسی میدانی و از نزدیک قالب ها یکی از بهترین راهکار هاست که مطابق چک لیست بالا و چند سوال از تولید کننده به کیفیت قالب پی ببرید. اما مطمئن ترین راه، خرید از یک مجموعه تولیدی معتبر و خوش سابقه است که طی سالیان فعالیت به کیفیت شناخته شود. گروه تولیدی بنیامین علیخانی از بزرگترین و معتبر ترین مجموعه های تولیدی ایران است که علاوه بر تولید با کیفیت ترین قالب بتن، کمترین قیمت تمام شده قالب را برای مشتری فراهم کرده است.

مجموعه بنیامین علاوه بر خرید حضوری و تلفنی با شماره 09130991309 امکان خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی آهن آلات خود به آدرس ghalebbenyamin.com را فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید