قالیباف: از غربی ها می خواهیم خوب فکر کنند تا پنجره فرصت دیپلماسی بسته نشود/ اگر اروپا فکر می کند نیاز به توافق دارد باید راه خود را از مخالفان توافق جدا کند.

قالیباف: از غربی ها می خواهیم خوب فکر کنند تا پنجره فرصت دیپلماسی بسته نشود/ اگر اروپا فکر می کند نیاز به توافق دارد باید راه خود را از مخالفان توافق جدا کند.

رئیس شورای اسلامی گفت: با قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی مشخص شد که کشورهای اروپایی مسیر اشتباهی را علیه منافع ملی کشورهای خود در پیش گرفته اند.

محمدبکر کلیباف پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (11 بهمن) شورای اسلامی، اظهار داشت: با تصمیم پارلمان اروپا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی، مشخص شد. که جنبش حامی صهیونیست ها سیستم محاسباتی کشورهای اروپایی مرتکب اشتباه فاحشی شده و این کشورها مسیر اشتباهی را بر خلاف منافع ملی خود در پیش گرفته اند.

رئیس شورای اسلامی شهر افزود: قبل از هر چیز باید به صراحت بگویم که پس از تحریم های گسترده و طولانی که جبهه غرب به ویژه آمریکا علیه مردم ایران اعمال کرد، این گونه اقدامات عواقب حقوقی جدی در پی نخواهد داشت. جنبش طرفدار صهیونیسم بیشتر به دنبال ایجاد فضای رسانه ای برای ارعاب است، این برای ساختن مردم ایران و کشورهای مستقل جهان است، اما همه بدانند که مردم ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را جزئی می دانند. خودشان که امنیتشان را تضمین کرده اند و در زیر همه مشکلات، از بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و بیماری فراگیر کرونا، این نهاد مقدس را در کنار خود برای ساختن و محرومیت زدایی می بینند و این گونه هجمه ها باعث همبستگی اجتماعی بیشتر در حمایت مردم می شود. سپاه پاسداران عزت و امنیت ملی کشورشان را حفظ کنند.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منحصربه‌فردترین سازمان ضد تروریستی جهان است که با وجود همه حمایت‌های آمریکا، دولت داعش را با کمک مردم منطقه سرنگون کرد و تهدید جهانی را از بین برد. این جنبش تروریستی سپاه نه تنها در مبارزه با تروریسم چندین نفر از جمله یکی از بزرگترین فرماندهان خود شهید سلیمانی را قربانی تروریسم دید، بلکه برای مبارزه با تروریسم بین المللی ده ها شهید داد و امروز سالن مجلس مزین به تزیینات است. اسامی 30 تن از این شهدا

رئیس قوه مقننه کشورمان هرگونه اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعم از تحریم یا قرار گرفتن در لیست های موهوم به عنوان گروه های تروریستی را توهین به کل ملت ایران عنوان کرد و ادامه داد: میلیون ها نفر از مردم ایران عضویت دارند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در همه جا در منطقه خاورمیانه میلیون ها نفر با سپاه ارتباط عمیق و جدی دارند. هر حکمی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حکمی برای ملت ایران و بسیاری از ملت های منطقه است.

کلیباف تصریح کرد: در کشورهای غربی به ویژه اروپایی ها شاهد یک گرایش خطرناک به سمت رفتار تروریستی و حمایت از تروریسم علیه ملت ایران هستیم که ممکن است به تصمیم ایران برای اتخاذ مجموعه ای از اقدامات متقابل منجر شود. اروپا در تمام سال های گذشته به جنایتکارترین تروریست ها علیه ملت ایران یعنی منافقین پناه داده و از آنها محافظت کرده است.

وی افزود: در قیام‌های اخیر برخی کشورهای اروپایی به عرصه‌های تولید خشونت در ایران تبدیل شده‌اند، همچنین اروپا از تداوم تروریسم رسانه‌ای علیه ایران حمایت می‌کند و رسانه‌هایی که آشکارا خشونت را در ایران ترویج می‌کنند، آزادانه در پایتخت‌های ایران فعالیت می‌کنند. کشورهای اروپایی. اکنون نیز می بینیم که اروپا قصد دارد با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین و قوی ترین نیروی ضد تروریستی منطقه و جهان و مهم ترین حافظ امنیت ملت ایران مقابله کند. اینها مواردی نیستند که بتوانیم آنها را به سادگی نادیده بگیریم و از ابزارهای خود برای انواع اقدامات متقابل و بازدارنده استفاده خواهیم کرد.

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: هرچند در روزهای گذشته چندین بار گفته ام، اما در اینجا باز هم تکرار می کنم که شورای اسلامی هر اقدامی که به معنای قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی یا تحریم باشد، انجام خواهد داد. فوراً و قاطعانه به یکدیگر نشان خواهند داد. ارتش کشورهای اروپایی در منطقه را به عنوان گروه ها و سازمان های تروریستی شناسایی و اقدامات لازم را برای مقابله با آنها انجام خواهیم داد.

قالیباف اعلام کرد: آماده پاسخگویی هستیم. اما از غربی ها می خواهیم که خوب فکر کنند تا پنجره فرصت دیپلماسی بسته نشود. از یک طرف نمی توانند ادعا کنند که درهای مذاکره باز است و از طرف دیگر نمی توانند رسما با بخشی از ساختار سیاسی و هویت متعلق به مردم ایران مخالفت کنند و مردم فهیم ایران بهتر می دانند. بیش از هر کس دیگری که چنین مذاکراتی تنها به بهره برداری از منافع اقتصادی و سیاسی ختم نمی شود و این باعث تضعیف شرافت ملی ما نخواهد شد و هرگز تسلیم چنین روند گمشده ای نخواهد شد. بنابراین اگر اروپا ببیند نیاز به توافق دارد باید راه خود را از مخالفان توافق جدا کند.

رئیس شورای اسلامی گفت: واقعا امیدوارم اروپا بتواند خود را از چنگال رژیم کودک کش صهیونیستی رها کند و سیاست منطقی تری اتخاذ کند. در غیر این صورت اروپا ضعیف ترین کشور در بین کشورهای غربی خواهد بود که با سپاه و مقاومت در منطقه مقابله می کند و طبیعتا تمام هزینه را خواهد پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید