قانون مالیات قراردادهای حمل و نقل و اجاره را روشن می کند


ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813392

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: بررسی داده های به دست آمده نشان دهنده شفافیت بارنامه ها، لیزینگ ها، بیمه نامه ها، قراردادها، اسناد مربوط به واردات و صادرات، فاکتورهای فروش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داوود منظور گفت: در نظر داریم از طریق توسعه زیرساخت ها و فناوری اطلاعات و همچنین استفاده موثر از اطلاعات جامع و فرآیندهای موثر، همراه با اصلاح و شفافیت قوانین و مقررات و نیز زیرساخت های لازم برای اقتصاد پویا و رو به رشد را توسعه دهیم. ایجاد پایه‌های مالیاتی جدید. «مطمئن شوید که این امر به عدالت اقتصادی و اجتماعی و تحقق وعده‌های دولت برای خدمت به مردم کمک می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه شفافیت مهمترین نتیجه معرفی نظام مالیاتی هوشمند است، ادامه داد: با اجرای نظام جدید مالیاتی، عملاً کلیه اطلاعات مؤدیان مالیاتی اعم از درآمد، دارایی، مصرف و درآمد مؤدیان به سازمان شفاف می شود. کشور مشمول مالیات است.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان هوشمندسازی مالیاتی است، افزود: اکثر خدمات مالیاتی را می توان به صورت الکترونیکی به مودیان و با ساماندهی و یکپارچه سازی سامانه های مالیاتی و الکترونیکی کردن تمامی فرآیندهای مالیاتی زیر یک پنجره ارائه کرد. واحد خدمات مالیاتی علاوه بر تسهیل خدمات و کاهش هزینه ها، بهره وری و کارایی سازمان را به حداکثر می رساند.

وی با بیان اینکه سال آینده سال بسیار مهمی برای سازمان امور مالیاتی است تا نقش موثری در اجرای قانون برای تامین درآمد دولت در خدمت مردم ایفا کند، افزود: درآمد مالیاتی عمدتاً با افزایش تلاش های مالیاتی و مبارزه با مالیات به دست می آید. فرار و ما تلاش می کنیم به روش هایی مانند یکسان سازی سیستماتیک، بررسی داده های مالیاتی و همچنین بررسی داده های به دست آمده بر اساس مواد تکراری 169 و 169 قانون مالیات های مستقیم مانند بارنامه، اجاره نامه، بیمه نامه، قراردادها تکیه کنیم. ، اسناد واردات و صادرات، عوامل خرید و فروش و … جمع آوری این اطلاعات به شفاف سازی اقتصاد کشور کمک کرده و با بازرسی های علمی می توانیم مودیان جدید را شناسایی کنیم.

رئیس سازمان مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه مودیان منضبط نباید تحت فشار مالیاتی مضاعف قرار گیرند، خاطرنشان کرد: با توجه به اولویت‌بندی برنامه‌ها و سیاست‌های کلان وزارت اقتصاد و دارایی، در نظر داریم مالیات را به تولید ناخالص داخلی افزایش دهیم. مالیات بیشتر «افزایش مبارزه با فرار مالیاتی و استفاده حداکثری از ظرفیت قانونی موجود با استفاده بهینه از پرسنل پرتلاش سازمان.

انتهای پیام/
منبع: سازمان امور مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید