قاچاق دلار از تهران به سلیمانیه / دلالان سکه و دلار تحت تعقیب هستند

قاچاق دلار از تهران به سلیمانیه / دلالان سکه و دلار تحت تعقیب هستند

روز جدید : معامله گران ارز مانند بازارهای سهام نگران افزایش نرخ بهره بودند. به گفته آنها دلیل کمبود نقدینگی در بازار افزایش نرخ سود بین بانکی به 21 درصد است.

قیمت دلار نیما در سال جاری 10 درصد افزایش یافته است، از سوی دیگر معامله گران می گویند تزریق 2000 دلاری قیمت را در بازار نگه داشته است، اما آیا بانک مرکزی رئیسی مسیر بانک مرکزی روحانی را دنبال خواهد کرد؟

افزایش 10 درصدی قیمت نیما به دلار

قیمت دلار نیما در سال جاری روند صعودی داشته و این نرخ نسبت به ابتدای سال حدود 10 درصد افزایش داشته است. برخی معامله گران می گویند با توجه به نوسان محدود قیمت دلار، دولت به دنبال افزایش قیمت دلار در نیما است. البته علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی قول داده بود که قیمت بازار را به دلار نیما نزدیک کند.

فروشندگان ارز و سکه را شناسایی کنید

روز دوشنبه به نقل از سازمان امور مالیاتی اعلام شد که 60 هزار معامله‌گر ارز دیجیتال، ارز و سکه شناسایی شده‌اند. این خبر ریسک تراکنش ها و نقل و انتقالات پول را افزایش می دهد و حجم معاملات را کاهش می دهد.

در روزهای اخیر هم کارشناسان و هم فعالان بازار متفق القول بودند که اگر تزریق 2000 دلاری در قالب سهمیه کارت ملی نبود، قیمت دلار افزایش می یافت زیرا هم اخبار هسته ای منفی شد و هم فاصله قیمت ها. دلار در تهران و برخی بازارچه های مرزی.

قاچاق دلار از تهران به سلیمانیه

در بازار شایعه سهمیه دو هزار دلاری تبدیل به بسته های ده هزار دلاری شده و به صورت قاچاق وارد سلیمانیه می شود.

بانک مرکزی رئیسی در مسیر بانک مرکزی روحانی

معامله گران به دو اتفاق اشاره می کنند و می گویند در شرایط کنونی بانک مرکزی رئیسی مسیر بانک مرکزی روحانی را در پیش خواهد گرفت. اولین اتفاقی که افتاد نزدیک شدن قیمت دلار هرات به دلار تهران بود. نرخ های این دو بازار بسیار از هم فاصله داشتند، اما اکنون به هم نزدیک شده اند. شکاف در سیاست مداخله در هرات متوقف شد و مسیرهای مرزی به هم نزدیک شدند. این سیاست در دولت روحانی هم انجام شد.

اتفاق دوم فروش سهمیه 2000 دلاری بود که دلالان می گویند این الگوی دلار فروشی در دوره روحانی شروع شد و در دوره رئیس جمهور متوقف شد و بانک مرکزی رایضی باز هم این سهمیه دلاری را می دهد.

بازارهای بورس از افزایش نرخ سود بانکی گلایه دارند

مهمترین خبر موضع علی صالح آبادی در مورد نرخ بین بانکی بود. افزایش نرخ بین بانکی به 21 درصد منجر به شکایت از سوی بورس ها شد. در حالی که برخی از تحلیلگران می گویند این افزایش اندک هیچ تاثیری بر بازار دارایی ندارد و ممکن است فقط در کنترل نقدینگی تا حدی موثر باشد.
معامله گران ارز نیز شکایت کردند

جالب اینجاست که معامله گران ارز نگران افزایش نرخ بهره بودند و بازارهای سهام نیز نگران افزایش نرخ بهره بودند. به گفته آنها دلیل کمبود نقدینگی در بازار افزایش نرخ سود بین بانکی به 21 درصد است.

سیگنال صعودی

اولین نقطه در بازار حرکت نرخ درهم پشت خط در عصر دوشنبه بود که سیگنال نزولی داد اما نرخ در روز سه شنبه افزایش یافت. پس از بسته شدن بازار در روز سه شنبه، درهم در پشت خط سیگنال صعودی افزایش یافت.

نکته دوم در مورد دلار سهمیه ای بود. نرخ دلار سهمیه ای روز سه شنبه بین 30 هزار و 200 تا 800 تومان بود و برخی از خریداران گفتند یکی از صرافی ها دلار سهمیه ای را 30 هزار و 800 تومان عرضه کرده و بابت هر دلار دو درصد کارمزد دریافت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید