قاچاق روزانه 9 میلیون لیتر سوخت از جنوب و جنوب شرق کشور به ارزش 3 میلیارد لیتر


ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877878

معاون مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق انسان در کشور:

مصطفی پورکاظمی گفت: سابقه قاچاق سوخت ارزیابی نشده و تکلیف قانونی ما در برخورد با آن انجام نشده است. قاچاق روزانه 9 میلیون لیتر از مرزهای جنوبی و جنوب شرقی به ارزش 3 میلیارد لیتر خسارت زیادی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان ، مصطفی پورکاظمی شایسته معاون مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ظهر امروز در کارگروه قاچاق کالا و ارز در کرمان گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز. از اولویت های دولت سیزدهم است ما زیرساخت های خوبی از نظر همکاری با ارگان ها و ارگان های دولتی و خصوصی داریم.

وی افزود: دولت با انگیزه انقلابی و مردمی موضوع قاچاق کالا و ارز را دنبال می کند، بنابراین نگاه ما برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید همه جانبه باشد چرا که 20 میلیارد دلار کالای قاچاق در بازار داریم. ورودی و خروجی که 6 میلیارد دلار آن در تولید کالاهای اساسی و معیشت است.

شیسته تاکید کرد: نمایندگان مجلس از جمله مردم استان کرمان خدمات ارزنده ای برای اصلاح قانون قاچاق کالا و ارز ارائه کرده اند و در قانون جدید قاچاق کالا و ارز بخشی از خلاءهای قانونی پر شده و 9 -امید است در قانون جدید قاچاق کالا و ارز برطرف شود. دستورالعمل مقاله علاوه بر ایجاد زیرساخت ها، مبارزه با باندهای ترافیکی سازمان یافته در اولویت قرار دارد.

معاون امور غیرقانونی و هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: امروز کشور باید با قاچاق کالا و ارز مبارزه کند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اولویت دولت سیزدهم در سال 1401 بود، گفت: 20 میلیارد دلار کالای قاچاق در مبادی ورودی و خروجی کشور داریم که 6 میلیارد دلار آن قاچاق خواهد بود. از منابع انسانی جلوگیری شد.

پورکاظم شایسته گفت: رهبر معظم انقلاب در سال 1362 تاکید کردند؛ وی گفت: مبارزه باید قبل از ورود و خروج انجام شود که نشان دهنده میزان عرضه کالای قاچاق باشد. بنابراین هدف گذاری باید از سطح اصلی به سطح عرضه هدایت شود.

وی خاطرنشان کرد: این 20 میلیارد دلار کالای قاچاق ضرر ارزی و منابع واقعی کشور است و هیچ یک از این کالاها پاسخگوی نیازهای راهبردی مردم نیست و کالای غیرضروری نیست. با قاچاق کالا و ارز و این ظرفیت بزرگی است.
شیچچ تاکید کرد: مهمترین آسیب ما در حوزه سوخت نفت، بنزین و گازوئیل است و با چالش قاچاق سوخت مواجه هستیم، بنابراین نباید هیچ زنجیره ای در مبارزه با قاچاق کالا از بین برود.

معاون مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: باید در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این استان بیشتر احساس شود.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمان چهارمین استان کشور است که قاچاق کالا را پیگیری می کند، ادامه داد: داریم که نمی توانیم در سطح استان تعیین تکلیف کنیم.

پورکاظم شایسته با اشاره به اینکه بیش از 46 درصد پرونده های مبارزه با قاچاق کالا در کشور کمتر از 10 میلیون تن و میانگین پرونده 120 میلیون تن ریالی است، افزود: تمامی کشفیات مربوط به پرونده های خرد است. در حالی که فساد حتی موردی از قاچاقچیان عمده وجود ندارد، بنابراین قانون جدید مورد حمایت سازمان اموال اموال است و فروش کالای قاچاق کمک بزرگی در بحث انبارها خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از 63 درصد پرونده های قاچاق در کشور توسط نیروی انتظامی تشکیل می شود و این نیرو نقش مهمی در مبارزه با قاچاق کالا دارد، گفت: متاسفانه بیشتر پرونده های قاچاق و ارز، پرونده های خرد و کلان و سازمان یافته است. امور «آنها اغلب احکام را اجرا نمی کنند.

معاون امور غیرقانونی و هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: حدود 2700 کالا ممنوعیت مطلق واردات از وزارت صنعت، معدن و تجارت دارند که این موضوع باعث قاچاق و مسئولیت دستگاه های مبارزه با قاچاق کالا می شود. و ارز را بزرگتر و سنگین تر می کند.

بیچاره کاظم شایسته گفت: در هیچ کجای دنیا کسی نمی تواند کالای قاچاق بفروشد و وجود کالای قاچاق در ویترین مغازه های ما نمادی از کمبود آشکار عرضه است و نشان می دهد که نمی توانیم با قاچاق مقابله کنیم. «و داشتن نهادهای مجری قانون معتبر.

وی گفت: دغدغه معاون اول رئیس جمهور مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز است. که اکنون ارزش بالایی دارد و قیمت کالاها در حاشیه پنج برابر شده و علاقه به قاچاق معکوس را افزایش داده است.

معاون امور غیرقانونی و هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: سابقه قاچاق سوخت ارزیابی نشده و تکلیف قانونی ما برای برخورد با آن محقق نشده است. روزانه 9 میلیون لیتر از جنوب و جنوب شرق قاچاق می شود که ارزش سالانه آن 3 میلیارد لیتر است.

وی تاکید کرد: کشف قاچاق سوخت کار سختی است و یافته های ما حدود یک روز در سال است که حدود 12 میلیون لیتر در روز است و فقط 12 درصد کشفیات را می بینیم و مابقی را نمی توان یافت و نتیجه ما را گرفت. قابل قبول است.«نشت سوخت وجود ندارد، اما در قاچاق اسلحه 70 درصد فروخته می شود و وارد کشور می شود و ردیابی آن راحت تر است.

پور کاظم شایسته در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مبارزه با قاچاق داریم، کشور با توجه به موقعیت استراتژیک خود در استان کرمان حساب ویژه ای باز کرده است زیرا اگر کار جدی و جهادی در استان ایجاد شود، 2 سوم کالا کرمان است. می توان ترافیک را به تاخیر انداخت و مرزها را با آرامش بیشتری کنترل کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید