قاچاق غیرقانونی متخلفان به آفت حیات وحش / اسارت خانگی حیوانات غیربومی ایرانی تبدیل شده است. فرهنگ غلط جرم است

زمان: 10:25
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1777955

فردین حکیمی می گوید: متأسفانه حفاظت از حیات وحش در برابر برخی برندگان به تجارت غیرقانونی تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در مصاحبه با تیتریک ، کشت گونه ها توسط شهروندان را بیان کرد: گونه هایی که برخی از افراد در خانه های خود نگهداری می کنند ، گاه اهلی بوده و شامل سگ ، گربه و خروس می شود.

فردین حکیمی افزود: متأسفانه برخی از گونه های حیات وحش که باید به طور طبیعی در زیستگاه اصلی خود باشند ، توسط افراد بومی یا غیر ایرانی محافظت می شوند و ما افراد را برای گونه های بومی دنبال می کنیم.

وی گفت: با اعلام جنایت و اجرای حکم ، گونه ها آزاد می شوند ، اما برخی از گونه های وحشی بومی ایران نیستند و بر اساس قانون کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های وحشی ، ما متعهد به برخورد با ایران وقتی گونه های وحشی وارد کشور دیگری می شوند. “انجام دادن.

حکیمی با اشاره به اینکه در برخی موارد گونه های وحشی به کشور اصلی خود باز می گردند ، افزود: گونه های زینتی از جمله فنچ تحت پوشش قانون نیستند و در قفس انسان نگهداری می شوند ، اگرچه حفاظت از حیات وحش خطر بیماری زایی را به همراه دارد. به

وی گفت: “نگهداری گونه های وحشی در خانه ها می تواند باعث انتقال بیماری شود ، اما متأسفانه اسارت آنها در حال تبدیل شدن به فرهنگی است که بسیار اشتباه است و می تواند بر جمعیت گونه ها تأثیر بگذارد.”

حکیمی افزود: اگر همه باید به فکر برداشتن گونه های وحشی از طبیعت باشند ، دیگر چیزی از آنها باقی نمی ماند و باید همه گونه ها را در قفس ببینیم. من فکر نمی کنم او متخلف باشد و نمی داند که کشت گونه ها خلاف قانون است.

وی گفت: ما در زمینه حفاظت از حیات وحش و پرندگان شکاری جدی هستیم زیرا اطلاعات ارائه شده است و هیچکس نمی تواند بگوید که از این موضوع مطلع نیست. جرم حفاظت از گونه ها با توجه به شاخص آنها متفاوت است.

مدیرعامل حفاظت محیط زیست البرز در خاتمه گفت: متأسفانه حفاظت از حیات وحش در برابر برخی از افراد سودآور به یک تجارت غیرقانونی تبدیل شده است و برخی از آنها زندگی می کنند و حیوانات اصلی خود را خرید و فروش می کنند ، در حالی که برخی دیگر به خرید گونه علاقه مند هستند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید