قتل 400 فرد غیرمسلح توسط پلیس آمریکا به مدت 5 سال

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نتایج تحقیقات رسانه های آمریکایی نشان می دهد در 5 سال گذشته پلیس آمریکا بیش از 400 شهروند آمریکایی را که سلاح گرم یا سلاح سرد نداشته و مظنون به ارتکاب جرایم خشونت آمیز نبوده اند در هنگام توقف و بازرسی ها کشته است.

با این حال، نیویورک تایمز خاطرنشان می کند که تنها پنج نفر از این افسران به چنین قتل هایی محکوم شدند. در بسیاری از موارد خودروها به دلیل تخلفات بسیار رایج مانند عبور از چراغ قرمز متوقف می شدند.

یکی دیگر از یافته های نیویورک تایمز این است که میزان این قتل ها برای رانندگان سیاه پوست به دلیل جمعیت آنها در جامعه بیشتر است. علاوه بر این، تخلفاتی که رانندگان سیاه‌پوست متوقف می‌شوند خفیف‌تر و کم‌اهمیت‌تر هستند.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به بهانه های مشابه برای این قتل ها می گوید: در هر یک از این موارد، افسران گفتند که از ترس جان خود این کار را انجام داده اند. در این موارد، دادستان ها نیز معتقدند که کشتن رانندگان غیرمسلح توجیه قانونی دارد.»

ماه گذشته، لنست گزارش داد که بیش از نیمی از قتل هایی که توسط پلیس ایالات متحده انجام شده گزارش نشده است. تحقیقات در موسسه ارزیابی و ارزیابی سلامت در دانشگاه پزشکی واشنگتن نشان داد که در ایالات متحده، بین سال‌های 1980 تا 2018، بیش از 55 درصد از مرگ‌های ناشی از خشونت پلیس، در مجموع بیش از 17000، به اشتباه طبقه‌بندی شده‌اند یا گزارش نشده است.

این مطالعه همچنین نشان داد که سیاهپوستان آمریکایی 3.5 برابر بیشتر از هر گروه دیگری در معرض مرگ ناشی از خشونت پلیس هستند و احتمال کشته شدن آنها توسط پلیس نیز 3.5 برابر بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی است.

فابلینا شارارا، محقق دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن و یکی از محققان می گوید: «قتل اخیر سیاه پوستان توسط پلیس ایالات متحده توجه جهانی را به این بحران فوری بهداشت عمومی جلب کرده است، اما مقیاس این مشکل بدون داده های معتبر غیرقابل تصور است. نویسندگان این مطالعه

بر اساس این گزارش، برای درک کامل قتل های اعلام نشده مرتبط با پلیس، محققان سیستم ملی آمار حیاتی ایالات متحده (NVSS) از پایگاه داده جمعیت دولت ایالات متحده برای ردیابی پایگاه های داده غیردولتی منبع باز که خشونت پلیس را ردیابی می کنند، استفاده کردند. پایگاه های داده منبع باز اطلاعات را از گزارش های رسانه ها و برنامه های کاربردی برای ثبت نام عمومی جمع آوری می کنند و طیف وسیع تری از مرگ های مرتبط با پلیس را ثبت می کنند.

به گزارش گاردین، به طور کلی، سیستم آمار ملی ایالات متحده تقریباً 60 درصد از مرگ‌های پلیس علیه سیاه‌پوستان را اشتباه طبقه‌بندی کرده است. این پایگاه همچنین تقریباً 50 درصد از قتل های اسپانیایی تبارها، 56 درصد از سفیدپوستان غیر اسپانیایی و 33 درصد از مرگ های غیر اسپانیایی تبارهای پلیس را گزارش نمی کند.

شررا، نویسنده این مطالعه گفت: «تعریف نادرست یا تشخیص نادرست این مرگ‌ها مشکل بزرگ‌تر نژادپرستی ساختاری را که در کمین بسیاری از مؤسسات ایالات متحده، از جمله اجرای قانون است، پنهان می‌کند».

نژادپرستی در ایالات متحده علیه شهروندان سیاه پوست خود را در جنایت یک افسر سفیدپوست آمریکایی علیه یک شهروند سیاه پوست نشان داد.

جورج فلوید، یک مرد سیاه‌پوست 46 ساله، در اوایل ژوئن سال گذشته، در حالی که توسط افسر پلیس آمریکایی شاوین و چند افسر دیگر در بازداشت بود، حدود 9 دقیقه زانو را به گردن خود فشار داد. دلیل دستگیری فلوید توسط شاوین و همکارانش تحویل دادن 20 دلار جعلی به فروشنده برای خرید از فروشگاه است.

انتشار ویدئوی ترور فلوید موجی از اعتراضات را علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در ایالات متحده به راه انداخت که به سایر نقاط جهان گسترش یافت. کشته شدن چند افسر پلیس سیاه پوست دیگر نیز اعتراضاتی را برانگیخت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید