قدرت به مشترکین پرقدرت محدود می شود

قدرت به مشترکین پرقدرت محدود می شود

روز جدید : مدیرکل سرویس اطلاعات و فناوری نوین شرکت توانیر گفت: نصب کنتورهای هوشمند کیفیت برق رسانی را ارتقا می دهد.

: بیش از یک میلیون مشترک در بخش های تجاری، صنعتی و کشاورزی و به میزان کمتری در بخش خانگی مجهز به کنتور هوشمند هستند. تا پایان سال نصب این کنتورها در بخش های غیر خانگی به پایان می رسد و دید محموله به حدود 55 درصد می رسد.

به گفته وی، این رقم تا تابستان سال آینده به 75 درصد می رسد و با نصب کنتورهای هوشمند قابل استفاده در دو طرف از طریق مودم های ارتباطی، امکان نظارت بر مصرف برای مشترکان فراهم می شود.

مدیرکل سرویس اطلاعات و فناوری های نوین شرکت توانیر می گوید از شرکت های کنتور داخلی حمایت شده و اکنون دارای دانش فنی و خطوط تولید ابزار اندازه گیری هستند.

هزینه کنتورهای هوشمند برای مشترکین تک فاز خانگی و تجاری حدود 700 تا 750 هزار تن است که در مدت 24 ماه قابل پرداخت اقساطی می باشد.

نصب کنتورهای هوشمند باعث کاهش برق مشترکان بالارده از جمله خدمات دولتی می شود و همچنین کیفیت برق رسانی را بهبود می بخشد تا آسیبی به تجهیزات مشترک وارد نشود.

بیشتر بخوانید:

مشترکین برق نیاز به نصب کنتور هوشمند دارند / هزینه نصب هر کنتور چقدر است؟

هیأت وزیران در پنجمین روز بهره برداری به استناد تصمیم مندرج در بند (ی) تبصره (8) قانون بودجه سال 1400، نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان را تعیین و ابلاغ کرد. اجرا به وزارت نیرو

در گذشته یارانه برق به صورت مصرفی پرداخت می شد و مشترکانی که برق بیشتری مصرف می کردند یارانه بیشتری دریافت می کردند. از اول باخمن با تغییر سیستم تعرفه برق، بخشی از برق مصرفی داخل مدل یارانه دریافت می کند و یارانه پرمصرف برای بخشی که مصرف بیشتری نسبت به مدل دارد به تدریج کاهش می یابد.

به گزارش راکشانی مهر، معاون هماهنگ کننده توزیع شرکت توانیر، برای مصارف معمولی مدل مصرف 300 کیلووات ساعت در ماه است. آب و هوای گرمسیری 4، 400 کیلووات و گرمسیری 3، 1000 کیلووات; همچنین برای آب و هوای گرمسیری 2، دو هزار کیلووات و گرمسیری یک، سه هزار کیلووات در ماه. اگر مشترکین در این طرح مصرف کنند، قیمت برق برای آنها تغییر نخواهد کرد.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، اگر مشترکین در 4 ماهه گرم سال مصرف خود را کمتر از مدل مصرف در منطقه خود قرار دهند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر برق مصرف کنند، از جایزه مدیریت مصرف بهره مند خواهند شد.

آرش کردی، مدیرعامل شرکت توانیر، طرح مقیاس‌بندی تعرفه‌های برق باید یک طرح الحاقی به نام کنتور هوشمند را اجرا کند.

دیدگاهتان را بنویسید