قدرت واقعیت دنیای امروز است


ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1811986

کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با دانا به افزایش بودجه نظامی آلمان واکنش نشان داد:

این کارشناس بین الملل با اشاره به اینکه اکنون انتظار می رود آلمان بودجه نظامی هم برای خود و هم برای ناتو در نظر بگیرد، گفت: این واقعیت دنیای امروز است و اگر کشوری ضعیف باشد، می توان به آن حمله کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، جامعه بین المللی به شیوه های مختلف از موضع گیری تا اعلام حمایت واکنش نشان داده است.

این در حالی است که آلمان بودجه نظامی خود را به میزان قابل توجهی به 100 میلیارد یورو افزایش داده است. شولتز صدراعظم آلمان گفت: از این پس بیش از دو درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور در بخش دفاعی سرمایه گذاری خواهد شد. «حفاظت از آزادی و دموکراسی مستلزم سرمایه گذاری در امنیت کشور است.


این اظهارات در حالی مطرح می شود که آلمان که در سال های اخیر از سوی جریان های طرفدار غرب به عنوان نمونه خوبی از رشد اقتصادی بالا به دلیل کمبود هزینه برای مسائل نظامی و دفاعی نام برده شده است. هاشمی رفسنجانی در مرداد 95 در بیانیه ای گفته بود: اگر می بینید آلمان و ژاپن امروز قوی ترین اقتصادهای دنیا را دارند، از جنگ جهانی دوم تاکنون از قدرت نظامی محروم بوده اند. با این اقدام پول آنها آزاد شد پس دیگر آسیب پذیر نیستند!


وضعیت اوکراین نتیجه حضور غربی ها در رده های بالای این کشور است

در همین رابطه فواد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار دانا گفت: مرحوم هاشمی در زمان بیان چنین اظهاراتی از مسائل بین الملل اطلاع نداشت و نمی دانست آلمان در رتبه یازدهم قرار دارد و ژاپن در رتبه بندی قرار دارد. 11. 12 هزینه نظامی کردها هستند. زیرا اگر این مسائل را می دانست و مطرح می کرد، بی شک برای فردی که سال ها در رأس نظام بوده، مایه ننگ بود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این انتظار می رفت آلمان برای خود و ناتو بودجه نظامی داشته باشد، گفت: این واقعیت دنیای امروز است و اگر کشوری ضعیف باشد، می توان به آن حمله کرد.

ایزدی با اشاره به اینکه ما شاهد این تهاجم جنگ تحمیلی بوده و جان سالم به در برده ایم، گفت: کشور ما پس از پیروزی انقلاب در حد دفاع از خود نبود و صدام از این موضوع سوء استفاده کرد و به ایران حمله کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه اوکراین زمانی یک قدرت هسته ای جهانی بود اما امروز در مقابل روسیه به زانو در آمده است، ادامه داد: آمریکا، انگلیس و روسیه در زمانی قول داده اند که امنیت اوکراین تحت هر شرایطی و با زور تضمین شود. می خواستند سلاح های هسته ای خود را نابود کنند و امروز مردم این کشور دچار مشکل شده اند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز چاره ای جز قوی شدن در دفاع و دفاع از خود نیست، تاکید کرد: آمریکا از موشک های بالستیک ایران انتقاد می کند و یا تلاش می کند سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران را خنثی کند. آنها ابتدا به دنبال تضعیف ایران هستند و سپس دستورات خود را دیکته می کنند.

ایزدی با اشاره به اینکه عبارت «همه گزینه‌ها روی میز است» توسط آمریکایی‌ها شنیده می‌شود، تاکید کرد: با این حال آمریکا هرگز اقدام نظامی علیه ایران انجام نداده است زیرا توان نظامی ایران بالا است و اگر این توان دفاعی ضعیف باشد، نتیجه این بوده است. نه، چیزی جز جنگ برای کشور نیست.

وی ادامه داد: متأسفانه ما در این کشور غربی هایی داشتیم که اگر ادعاها و اظهارات آنها به سیاست اجرایی در کشور تبدیل می شد، وضعیت امروز ما مانند سایر کشورهای غربی بود: وضعیت امروز اوکراین نتیجه حضور غربی ها در کشور است. او گفت: «در سطوح بالای حکومتی.» به این دلیل است که سیاستمداران طرفدار غرب، سرنوشت کشورها و ملت های خود را به سرنوشت افغانستان، اوکراین، مصر و عراق تبدیل خواهند کرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید