قدردانی زوج ها از یکدیگر پایه های زندگی مشترک را مستحکم می کند


ساعت: 11:41
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892270

یک روانشناس گفت: ابراز قدردانی در زندگی حس خوبی را به طرف مقابل منتقل می کند و این حس خوب متقابل است که می تواند در تقویت پایه های زندگی موثر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیمی روانشناس در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: ابراز قدردانی در زندگی حس خوبی را به طرف مقابل منتقل می کند و آن حس خوب متقابل است.


وی بیان کرد: در زندگی مشترک قدردانی از همسر برای انجام کارهای خانه، فعالیت های بیرون از خانه و … بسیار مهم است چرا که با این کار زوج ها از توجه یکدیگر به خود آگاه می شوند.


ابراهیمی یادآور شد: کمک به کارهای خانه و آشپزی یکی دیگر از راه های قدردانی از همسر است. در این میان مردان باید بدانند که خانم ها وقت خود را صرف تهیه غذا و نظافت منزل می کنند.


این روانشناس افزود: دلیل آوردن برای شکرگزاری باعث رضایت بیشتر طرف مقابل می شود و کارهای ساده ای از این دست می تواند در تقویت پایه های زندگی موثر باشد.


وی خاطرنشان کرد: برای شکرگزاری باید خلاق بود و این کار را نباید با یک کلمه انجام داد، بلکه باید قدر کار خود را دانست و نتیجه را در نظر نگرفت.


ابراهیمی یادآور شد: قدردانی از زوج ها در جمع تاثیر بسیار زیادی دارد و عزت نفس همسران را افزایش می دهد و به فرد احساس ارزشمندی می دهد، اما به این معنا نیست که در جمع برای یکدیگر ارزش قائل باشیم و در خلوت رفتار متفاوتی داشته باشیم.


وی با اشاره به اهمیت هدیه دادن در زندگی مشترک گفت: با این کار به همسرمان نشان می دهیم که برایمان مهم هستند و همیشه باید در نظر داشته باشیم که همین رفتارهای کوچک است که می تواند زندگی را گرم و روابط بین افراد را تقویت کند. .


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید