قرارداد اصلی و 21 میلیاردی ستاره استقلال تمام شد

قرارداد اصلی و 21 میلیاردی ستاره استقلال تمام شد

در عین حال استقلالی ها در روزهای سختی به سر می برند که تا حد زیادی می توان آن را حاصل روزهایی دانست که مدیران آن ها به جای کار اساسی و درست، رویا فروشی را در اولویت قرار دادند و حالا شرایط به جایی رسیده که آبی ها در شرایط خطرناکی قرار گرفته اند. مرحله هر دیدگاه

فروش رویایی مدیران آبی سابقه طولانی دارد. از زمانی که فتح الله زاده بمب را منفجر کرد تا چندی پیش که سعادتمند می خواست با پوفر آبی ورزشگاه ویژه بسازد، اما این ماجرا در زمان مصطفی آجورلو به اوج خود رسید و این مرد درگیر تمام نهادهای مرتبط و غیرمرتبط بود. دشمن فرضی را مطرح کرد که دود این اختلافات ابتدا در چشم خود او و اطرافیانش و سپس در چشمان استقلالی ها و هوادارانش محو شود.

اینکه آجورلو چگونه استقلال را در دوران سلطنت خود قهرمان شکست ناپذیر کرد، بیشتر به اتفاقات فنی مربوط می شود و شاید این افتخار و رکورد تا سال ها به نفع آبی ها در تاریخ باقی بماند.استقلال به جایی رسیده که حدود 25 میلیارد تومان بدهکار است. سازمان لیگ تنها در یک مورد، بدون هیچ درآمدی از حقوق تبلیغات محیطی یا حق پخش، در کنار سایر ابهامات، اینها سوالاتی است که مدیر عامل سابق روزی باید به آنها پاسخ دهد.

اینکه امروز هم استقلال در چنگال رویای فتح الله زاده برای آوردن بازیکن خارجی بزرگتر از آلوز است، با وجود بسته بودن پنجره داخلی، یک طرف ماجراست، مرد آخر هم پر شد، بنابراین وجود داشت. جایی برای تقویت تیم در نیم فصل باقی نمانده است.

در مورد مدیریت آجورلو در این مدت در رسانه ها و همچنین از صحبت های مدیران فعلی استقلال از جمله فتح الله زاده حرف های زیادی زده شده است و اتفاقا خود آجورلو نیز در دفاع از خود ناگفته های زیادی را مطرح کرده است اما چرا برخی بازیکنان به قدری افزایش یافته که به گفته خجت کریمی برخی حاضر به جدایی نیستند زیرا دیگر تیم ها توان پرداخت این مبالغ را ندارند. بی تدبیری که باعث شد بازیکنی مثل عارف غلامی به گران ترین بازیکن لیگ برتر تبدیل شود یا سایرینی که با وجود مصدومیت یا مشکلات فنی با چهره های سنگین تری به این تیم آورده شدند.

در همین زمینه «فرهی کتگان» به اطلاعات جالبی درباره بندهای قرارداد یکی از بازیکنان این تیم دست یافت. مبلغ پایه قرارداد این بازیکن برای این فصل 12 میلیارد تومان است و علاوه بر آن گزینه های متعددی از جمله 3 میلیارد تومان در صورت موافقت مدیرعامل، 3 میلیارد تومان برای حقوق مسکن و 2 میلیارد تومان در صورت وجود نام این بازیکن در 40 درصد وجود دارد. بازی های این فصل او در لیست 18 نفره (نه ترکیب اصلی!) قرار می گیرد که در واقع مبلغ قرارداد را به 20 میلیارد تومان رساند.

نکته عجیب ماجرا این است که مدیر سابق آبی ها بندهای رضایتنامه اجرایی که در قراردادهای برخی بازیکنان قبل از جدایی از این باشگاه وجود داشت را فعال کرد و در واقع این مبلغ باید به بازیکنان پرداخت شود. لازم به ذکر است که قرارداد این بازیکن 2 ساله است و برای فصل آینده پایه 21 میلیارد تومانی بدون آپشن را در قرارداد خود لحاظ کرده است که نزدیک به 80 درصد افزایش می یابد.

در کشور ما مرسوم است که مدیران فوتبال بدون پاسخگویی از باشگاه خارج شوند، اما ای کاش وقتی صحبت از شفافیت و نظارت بر نهادهای بالاتر می شود، کمی بی تدبیری و بی برنامگی، پاشیدن و… در اتاق نشیمن. دستور پاسخگویی و شفاف سازی نهادهای نظارتی تا هیچ مدیری نتواند از زیر بار پاسخگویی دوران مسئولیتش رهایی یابد، حتی اگر تیم پرافتخاری مثل استقلال بدون باخت قهرمان شود.

دیدگاهتان را بنویسید