قرارداد بلند مدت نبستم چون نمی خواستم ریسک کنم/ حضور در فولاد فرصت زیبایی است


ساعت: 17:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۰
کد خبر: 1814697

مهاجم جدید تیم فوتبال فولاد خوزستان اعلام کرد که به دلیل عدم آشنایی با ایران و اهواز و ریسک نکردن، قرارداد بلندمدتی با فولاد امضا نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ و به نقل از سایت باشگاه فولاد خوزستان، ای بی گومز، هافبک – مهاجم سابق تیم اتلتیک بیلبائو که سابقه بازی در آلاوس را دارد، یکی از جذاب ترین خریدهای اخیر فوتبال ایران است. دقایقی به گفت وگو با او درباره احساسات و نظراتش پس از عقد قرارداد با فولاد خوزستان نشستیم.

* به ایران خوش آمدید، eBay، همه می خواهند بدانند بازیکنی که در لالیگا حضور داشت چطور یک دفعه از دست تیم فولاد خوزستان خلاص شد …

ممنون که به من خوش آمد گفتید من خیلی خوشحالم. راستش من به دنبال یک تجربه جدید بودم، چیزی متفاوت. چندین ماه در حال آماده شدن هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی بودم زیرا باید ذهنم را آزاد کنم، مخصوصاً از نظر روحی. پیشنهادهایی که در این مدت دادم مرا قانع نکرد اما به چند دلیل این پیشنهاد را پذیرفتم. اولین و مهمترین دلیلی که لیگ قهرمانان آسیا یک رقابت هیجان انگیز است، تجربه جدید است و به خصوص اینکه مربی ای مثل نکونام دارم، مربی ای که به خوبی می شناسم. خب من عاشق فوتبال هستم و نکونام هم در لالیگا در سطح بالایی بازی می کند. یوسو نیز اهل پامپلونای اسپانیا است و در تیم فنی تیم فولاد حضور دارد. به خاطر همه اینها، این پیشنهاد برای من جذاب بود و خوشحالم که اینجا هستم.

* قراردادت با فولاد برای لیگ قهرمانان آسیا است، آیا هدف خاصی برای بازی در این لیگ داری؟ آیا امکان تمدید این قرارداد و بازی در لیگ ایران وجود دارد؟

در واقع ترجیح دادم با قرارداد کوتاه مدت شروع کنم چون بیش از هر چیز رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برایم جذاب است و از طرفی با ایران و شهر اهواز ناآشنا بودم و آنها هم ندارند. می خواهید ریسک کنید و یک قرارداد بلند مدت امضا کنید. هدف من در حال حاضر کوتاه مدت است و تنها چیزی که می خواهم این است که فولاد به مرحله بعد صعود کند تا بتوانم گروه را هدایت کنم و در مرحله بعد قرار بگیرم، هدفم همین است. من اینجا هستم تا به تیم کمک کنم و همانطور که گفتم بسیار بی حوصله هستم، اما در حال حاضر به چیز دیگری فکر نمی کنم، ما بعد از پایان فصل صحبت می کنیم.

* ویکی‌پدیای شما می‌گوید شما یک وینگر و یک مهاجم هستید. فکر می کنی در این فصل در لیگ قهرمانان اروپا چند گل برای فولاد بزنی؟

قصد ندارم از این طریق اعداد بگویم یا برای خودم گل بزنم. تنها هدف من این است که تلاش کنم به تیم کمک کنم تا بتوانم بهترین بازی را انجام دهم، زیرا فکر می کنم برای این کار آماده هستم. همانطور که گفتم هدفم هدایت گروه فولاد است. تمام تلاشم را برای رسیدن به این هدف انجام خواهم داد، چه با گل و چه با پاس گل، اما مهمتر از همه با سخت کوشی و تلاش. این مهمترین چیز است و تمام تمرکزم را روی آن متمرکز کردم.

* قبل از آمدن به فولاد چقدر از ایران و فوتبال آن اطلاع داشتی؟ بخصوص اینکه چقدر با جواد نکونام آشنایی دارید و تصمیم او چقدر تاثیرگذار بود؟

بدون شک همکاری با مربی ای مثل نکونام نقش بسیار مهمی در انتخاب من دارد. در واقع حضور او باعث شد این تصمیم را بگیرم. هم نکونام و هم مربی بدنساز تیم فولاد یوسو در این مدت کنارم بودند و کمک زیادی کردند. حضور در کنار نکونام برای من افتخار است. خاطرات خیلی خوبی از دوران بازی او در لالیگا دارم و سال ها او را از نزدیک دیدم. امیدوارم بتوانم فوتبال خوبی در اینجا بازی کنم، در همان سطحی که نکونام در اسپانیا بازی کرد.

* با هواداران فولاد صحبت کنید؟

خب اول از همه ممنون از استقبال گرم هواداران، خیلی به من لطف داشتند. پیام من به آنها این است: “همه ما باید امیدوار، جاه طلب و کار کنیم.” کار و تلاش را دوست دارم، دوست دارم هر روز بهتر باشم، تنها چیزی که می خواهم این است که بهترین عملکرد را داشته باشم تا فولاد در این مسابقات بهترین باشد. ممنون که به من خوش آمد گفتی، خیلی خوشحالم.

* در لالیگا به رئال مادرید و بارسلونا و غیره گل زدی. کمی بیشتر از این تجربه برایمان بگویید.

بله، گل های زیادی به ثمر رساندم، سال ها در لالیگا بازی کردم و تجربه خوبی بود، در جام باشگاه های اروپا هم بازی کردم و اکنون این شانس را دارم که در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنم، این یک فرصت عالی است. و تنها هدفم تمرکز روی آن مسابقات و کمک به فولاد است.

* هواداران فولاد و فوتبال ایران از حضور خود در ایران شگفت زده شده اند و می دانید که فولاد یکی از دو نماینده فوتبال ایران است و همه در آسیا انتظار درخشش شما و دیگر بازیکنان فولاد را دارند. واکنش ها به حضور فولاد چیست؟

می دانستم که واکنش های زیادی هم در ایران و هم در اسپانیا خواهد داشت. چند ماه در میادین غیبت داشتم و مردم از من می پرسیدند مقصد بعدی من کجاست؟ شاید خیلی ها انتظار چنین خبری را نداشته باشند، اما من به دنبال تجربه های جدید، چالش های جدید هستم و در این مرحله از حرفه ام چالشی هیجان انگیز است، تجربه ای شگفت انگیز و قبلا هم گفته ام که با مربی ای مانند نکونام و یک اسپانیایی کار می کنم. مربی بدنساز، کادری که می توانستم با آنها اسپانیایی صحبت کنم برایم مهم بود. این یک فرصت فوق العاده است و من خوشحالم که اینجا هستم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید